۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۹۳۴۰۵

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش وحدت حوزه و دانشگاه، شب گذشته در حوزه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل برگزار شد.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام حمید معاضدی، مسؤول نمایندگی ولی ‌فقیه در دانشگاه‌‌های استان اردبیل شب گذشته در همایش وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: باید وحدت حوزه و دانشگاه را در اهداف این دو مرکز جستجو کرد.

وی با بیان این‌که تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص هدف مهم و مشترک حوزه و دانشگاه است، تصریح کرد: اگر امروز دشمن سودای تفرقه این دو نهاد را دارد، به یقین به ماهیت و اصالت آنها پی برده است.

حجت الاسلام معاضدی با تأکید بر این‌که نقش تأثیرگذار حوزه و دانشگاه بر کسی پوشیده نیست، خاطر‌نشان کرد: رسالت این دو نهاد علمی و دینی، تولید علم، فکر و اندیشه‌های ناب دینی برای تعالی جامعه اسلامی است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ‌های استان اردبیل افزود: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که فضای دانشگاه‌ها را حوزوی کرده و یا حوزه‌های علمیه را دانشگاهی کنیم، باید از شعار و نظریه‌پردازی خارج شده و در عمل وحدت این دو نهاد را تجلی بخشیم.

وی با بیان این‌که دشمنان درصدد بر‌هم‌زدن تعامل و ارتباط دانشگاه و حوزه هستند، گفت: با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز تربیت نیروی متخصص، متعهد، کارآمد و توانمند نیاز اصلی کشور است، از این رو نقش حوزه و دانشگاه برای تحقق نیاز امروز نظام بیش از گذشته حساس است.

وی با تأکید بر این‌که نباید در رسالت حوزه و دانشگاه تفاوت قائل شویم، تصریح کرد: هر چند حوزه وظیفه تبلیغ دین و دانشگاه آموزش علوم جدید دارد؛ اما محصول مشترک آنها نیروی انسانی تربیت یافته و مترقی است.

حجت الاسلام معاضدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد شهید دکتر مفتح در طرح مسأله وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: آن روحانی مجاهد در شرایطی این نظریه مهم را مطرح کرد که بسیاری از معاندان داخلی و خارجی درصدد بدبینی روحانیت نسبت به دانشگاهیان و بالعکس بودند.

گفتنی است، این همایش با حضور طلاب و دانشجویان حوزه‌های علمیه و دانشگاه های مختلف اردبیل همراه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات