۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۹۳۸۳۸
حجت الاسلام ادیب یزدی:

برای حراست از جایگاه ولایت فقیه، گذشتن از آبرو نیز ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ادیب یزدی با تأکید بر این که جامعه با ولایت مداری و بصیرت، دچار انحطاط نمی شود، گفت: برای حفاظت از جایگاه ولایت فقیه باید حتی آبروی خود را بگذاریم تا نزد خداوند آبرومند شویم.
حجت الاسلام اديب يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در سومین سالگرد حجت الاسلام علی ادبی، از سخنوران و خطبای مشهور کشور که در مسجد جامع نکا برگزار شد، بیچارگی و درماندگی امروز جهان را به دلیلعدم ایمان و بصیرت دانست و گفت: ملت ولایت مدار ایران اسلامی باید به این مسأله توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: ملت و آحاد جامعه ایران اسلامی باید نسبت به تاریخ کشور و دین و آیین خود شناخت کامل و وافر داشته باشد و ملتی که تاریخ خود را نشناسد، در واقع پلی برای ورود دشمن ایجاد کرده است.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان این که اکنون دشمن قصد دارد با رخنه در صفوف مردم، آنان را از تاریخ بیگانه کند، یادآور شد: مردم باید هوشیار باشند و با افزایش بصیرت و تاریخ شناسی، این نقشه ها را خنثی کنند.

وی، ولایت مداری را از ضروریات مهم جامعه امروز دانست و خاطر نشان کرد: ولایت باید حمایت شود و اگر افراد امروز برای ولایت آبروی خود را بگذارند نزد خداوند آبرومند می‌شوند.

این استاد حوزه علمیه، اضافه کرد: امروز ما در نقطه حساس انقلاب قرار داریم و افزایش بصیرت، از لازمه های زندگی دوران ما است و آحاد جامعه، باید تنها به فکر تقویت بصیرت در خود باشند.

حجت الاسلام ادیب یزدی، خطاب به خطبا، مبلغان و مداحان گفت: در این برهه حساس از جامعه باید تاریخ کربلا به درستی برای جامعه بازخوانی شود و در این راستا مبلغان با بصیرت آفرینی، کربلا را برای جامعه به تصویر بکشند.

این استاد حوزه علمیه، همچنین با اشاره به زندگی پر از زهد و ولایت محوری حجت الاسلام علی ادبی، اظهار داشت: وی از علمای اهل درک و تجسم عینی فداکاری برای ولایت بوده است.

وی ادامه داد: شخصیت ممتاز حجت الاسلام ادبی باید در جامعه ما مورد توجه قرار گیرد و اگر این شخصیت، اهداف، منویات و راهبردهای او در جامعه مد نظر گرفته شود، نتایج خوبی از آن منتج خواهد شد.

حجت الاسلام ادیب یزدی در ادامه اظهار داشت: علمای بزرگ و عظیم الشان تشیع، همواره به خودسازی معنوی خویش پرداختند و اگر خداوند برکاتی به آنها عنایت فرموده است به جهت همین تهذیب نفس و رعایت همه جانبه اخلاق صحیح اسلامی بوده است و بسیاری از مشکلات کنونی ما به جهت عدم تهذیب نفس است./950/پ202/الف
ارسال نظرات