۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۹۴۰۶۷
از ابتدای سال جاری؛

یکصد گفتمان دینی در آذربایجان غربی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از یکصد گفتمان دینی با موضوعات مختلف در سطح مدارس و دانشگاه‌های این استان برگزار شده است.
گفتمان ديني
جواد اکبرپور، دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی و کارشناس فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یکصد گفتمان دینی با موضوعات آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی، جنگ نرم، عفاف و حجاب، زن و خانواده و پاسخ به شبهات در سطح مدارس و دانشگاه‌های استان برگزار شده است.

وی اظهار کرد: طرح گفتمان‌های دینی از سال 85 در آذربایجان غربی به اجرا گذاشته شده است که در این سال‌ها طبق نظرسنجی از شرکت کنندگان فعالیت این طرح مثبت ارزیابی شده است.

اکبرپور در ادامه با اشاره به بانک اطلاعات اساتید گفتمان‌های دینی در آذربایجان غربی گفت: تا کنون اسامی هشتاد نفر از اساتید مجرب استان در این بانک به ثبت رسیده است.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به ضرورت ارتقای سطح آگاهی اساتید نسبت به موضوعات گفتمان‌ها افزود: در این راستا با برپایی کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های فصلی اساتید را با اطلاعات به روز موضوعات گفتمان‌ها آشنا می‌کنیم.

وی از برگزاری چهار نشست فصلی برای اساتید گفتمان‌های دینی خبر داد و گفت: در هفته آینده اساتید گفتمان‌های دینی در دو شهرستان ماکو و مهاباد گردهم آمده و در رابطه با موضوع گفتما‌ن‌ها، نقاط ضعف و قوت این طرح با هم به بحث و تبادل نظر می نشینند.

اکبرپور اضافه کرد: در کنار این نشست‌ها مسؤولان فرهنگی از نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های شهرستان‌ها در موضوعات درخور توجه برای طرح در گفتمان‌های دینی همان شهرستان‌ها نظرات و پیشنهادات خود را ارائه می‌کنند.

دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی در آذربایجان غربی در پایان گفت: به زودی کارگروه گفتمان‌های دینی با حضور نمایندگان استانداری، سازمان امور جوانان، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه آذربایجان غربی در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار خواهد شد./936/پ202/س
ارسال نظرات