۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۹۴۲۰۹

«حماسه بصیرت» در تبریز منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتابچه «حماسه بصیرت» درباره حماسه مردم ایران در نهم دی ماه سال 88 ، در تبریز منتشر شد.
بصيرت


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده خاطرنشان کرد: این کتاب با شمارگان دو هزار جلد و با موضوع فتنه و فتنه گران از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه و خواص در طول تاریخ منتشر شده است.

وی با اشاره به فتنه انگیزی دشمنان در عاشورای سال 88 افزود: حرکت عظیم و خودجوش مردمی در نهم دیماه نشان دهنده عمق پیوند ملت ایران با آرمانهای نظام جمهوری اسلامی و پاسخی قاطع و به یاد ماندنی به عوامل فتنه بود.

داننده اتحاد و همبستگی دینی و ملی را مهمترین سلاح برای مقابله با دشمنان و فتنه انگیزی آنان عنوان کرد و گفت: مردم تبریز همواره در طول تاریخ انقلاب پیشتاز مسائل انقلاب و دین بوده اند و این بار نیز در هشتم دیماه حماسه بصیرت مردمی را در تبریز به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به برخی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در روز نهم دی از توزیع دو هزار جلد کتابچه حماسه بصیرت و بروشور مربوط به فتنه سال گذشته در مراسم فردا خبر داد.

بنا بر این گزارش؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت حماسه نهم دیماه با صدر بیانیه ای اعلام کرد: حماسه مردم تبریز در هشتم دیماه و مردم سراسر کشور در نهم دیماه موجب تعمیق پیوند ناگسستنی امت و ولایت و تداعی‌گر پایبندی ملت به آرمانهای والای انقلاب بود.

در بیانیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی آمده است:حماسه‌ای که ملت بزرگ ایران اسلامی در نهم دیماه سال 88 آفریدند حامل این پیام است که دریای خروشان امت اسلامی ایران با درایت و بصیرت وصف نشدنی از اهداف بلند و متعالی انقلاب اسلامی با تمام وجود حراست می نمایند. این حماسه و حضور پرشکوه و بابصیرت مردم عاشورایی و همیشه در صحنه ایران اسلامی این نکته را برای اهل تردید روشن و مبرهن ساخت که فتنه‌گران نمی‌توانند با حرمت‌شکنی و گستاخی با آرمان‌های یک ملت و ارزش‌های برآمده از خون شهدا مقابله کنند چراکه این ملت غیور با تبعیت از مقام عظمای رهبری جواب دندان‌شکنی به حرمت‌شکنان و فتنه‌گران که همه آمال و آرزوهای خود را در این حادثه دیده بودند، دادند و بیعت خود را با ولایت به اثبات رساندند.

این بیانیه می‌افزاید: استکبار و فریب خوردگان و دست پروردگان داخلی آن که اندیشه دین‌زدایی از فکر جوانان ایران اسلامی را دارند باید بدانند که خون حسین (ع) همواره در رگ‌های جوانان مسلمان و باغیرت ایران اسلامی می‌جوشد و هیچ فتنه‌ای نمی‌تواند آنان را از حرکت در مسیر شهدا و امام شهدا باز دارد.

اصحاب فرهنگ و هنر،‌ مدیریت و ‌کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بزرگداشت این روز تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران آمادگ‌ خود را برای‌ حراست از آرمان‌ها‌ حضرت امام خمینی‌(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی‌ و رهبر حکیم‌ و فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ا‌ی و تلاش تا پای جان برای رفع فتنه اعلام می دارند./935/د102/س

ارسال نظرات