۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۹۴۵۰۸
امام جمعه اردبیل:

دشمنان وحدت و یکپارچگی ملت ایران را هدف قرار داده اند

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با اشاره به ریشه های فتنه 88 گفت: بی بصیرتی و عدم ولایت مداری عامل بسیاری از وقایع تلخ تاریخی شده است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فتنه سال گذشته اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران همواره در معرض فتنه ها و توطئه های مختلف دشمنان داخلی و خارجی بوده اند، اما هر بار روسیاهی را برای استکبار جهانی به ارمغان آورند.

وی با اشاره به هتک حرمت مقدسات دینی در عاشورای حسینی سال گذشته تصریح کرد: آشوبگران با نهایت بی شرمی حتی حرمت این روز را نگه نداشتند و اقداماتی را انجام دادند که موجب خدشه دار شدن احساسات معنوی مردم ایران شد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه حماسه نهم دی 88 خط بطلانی بر جولانگری فتنه گران بود، گفت: حضور حماسی مردم سراسر کشور در نهم دی ماه سال گذشته آخرین میخ را بر تابوت استکبار جهانی و جریان فتنه کوبید.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: حضور حماسی مردم در این روز موجب شد که توطئه دشمنان نقش بر آب شده و شکست سنگینی متحمل شوند، پیام این حضور بصیرت دینی، ولایت مداری و حق طلبی ملت ایران بود.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه هر روز عاشورا و هر مکان کربلا است، گفت: با مقایسه حوادث عاشورا و مظلومیت امام حسین(ع) با جریان فتنه سال گذشته خواهیم یافت که بی بصیرتی و عدم ولایت مداری عامل بسیاری از وقایع تلخ تاریخی شده است.

وی تصریح کرد: دشمنان با درک جایگاه ولایت و رهبری، امروز به دنبال تضعیف نقش ولی فقیه هستند، دشمن در تلاشی مذبوحانه عامل وحدت و انسجام ملت را هدف قرار داده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که جنگ نرم دشمنان با هدف تفرقه و دودستگی میان مردم طرح ریزی شده است، افزود: اختلاف میان مذاهب، قومیت ها، سیاسیون، نزاد پرستی، ناسیونالیسم افراطی و اباحه گری از دیگر ترفتندهای دشمنان برای براندازی نظام های آزادیخواه است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب قانون منع حجاب در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: این کشور اسلامی که بیش از 70 درصد جمعیتش شیعه هستند، امروز تحت سیاست های غلط لیبرالی غرب قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: در این کشور اسلامی رهبر یهودیان تجلیل و تکریم می شود، ولی از ورود دانش آموزان محجبه به مدارس جلوگیری می شود، این در حالی است که برخی از مسؤولان آذری مقابله با حجاب اسلامی را تلاشی برای رشد و توسعه دانسته اند./935/پ201/س
ارسال نظرات