۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۹۴۵۲۶

نماینده آیت الله سیستانی از عدم صرف بودجه استان ها انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا از عدم صرف بودجه استانه به بهانه اهتمام به اموال عمومی به شدت انتقاد کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا طی خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد مسوولان را به داشتن برنامه ای روشن برای اداره دولت دعوت کرد و گفت: مسوولان باید برای اداره دولت و عدم برخورد با مشکلات پیش رو برنامه روشن و آشکاری داشته باشند تا از گرفتن تصمیماتی که به ضرر کشور است و سبب برخورد با آنان شوند پرهیز نمایند.

وی از انتخاب برخی افراد برای پستهای وزارتی انتقاد کرد و افزود: برخی از کسانی که به عنوان وزیر و مسوول پستهای مهم کشور انتخاب شده اند از قدرت و کارآمدی لازم برای اداره پستهای خود عاجز هستند و در حقیقت این پستها برای آنان بزرگ هستند و این امر سبب ناامیدی می شود، همانگونه که برخی از مسوولان که به استخدام نزدیکان خود می پردازند وزراتخانه و سازمان را از افراد کارآمد خالی کرده و تنها به فامیل بازی که سطح کارآمدی سازمان و وزارتخانه را پایین می آروند اهتمام می ورزند.

حجت الاسلام صافی خواستار صرف بودجه برای اجرا شدن پروژه ها شد و تصریح کرد: برخی از مسوولان به بهانه اینکه به فکر اموال عمومی است و از هدر رفتن آنها جلوگیری می کند بودجه ای که باید برای پیشرفت و آبادانی شهرها صرف کنند را به دولت برمی گردانند در حالی که محروم کردن مردم از این اموال یا در اختیار قرار دادن آن به مفسدان جنایت است و بازگرداندن بودجه نشان می دهد که این مسوول ضعیف و ترسو است.

نماینده آیت الله سیستانی از کاهش بودجه دیوان اوقاف شیعه ابراز شگفتی کرد و اظهار داشت: کاهش 31 درصدی بودجه دیوان اوقاف شیعه تاثیر منفی بر عتبات مقدس می گذارد، در حالی که گردشگری دینی بخشی از اقتصاد به شمار می آید و جمع کثیری از کسانی که به عراق می آیند برای زیارت عتبات مشرف می شوند.

وی با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی تاکید کرد: محافظت از جان زائران توسط نیروهای امنیتی و مساله انتقال آنان پس از ادای زیارت از مهمترین اموری است که باید از هم اکنون برای آنها برنامه ریزی نمود./980/گ/
ارسال نظرات