۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۹۴۵۳۵

خطیب جمعه نجف اعدام شهروندان عراقی در عربستان را به شدت محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف اعدام 40 شهروند بیگناه عراقی توسط دولت عربستان را به شدت محکوم نمود و جامعه جهانی را به برخورد با این اقدام دعوت کرد.
قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد بر لزوم اعلام املاک و دارایی نمایندگان پارلمان و مسوولان قوای سه گانه تاکید کرد و گفت: درخواست رئیس پارلمان مبنی بر اعلام املاک و دارایی های نمایندگان و مسوولان قوای سه گانه امر پسندیده ای است که در دوره گذشته نیز مطرح شد ولی به عرصه عمل نرسید، این امر به صلاح نمایندگان است و گامی مثبت به شمار می آید.

وی با اشاره به همزمانی امتحانات مدارس و دانشگاهها با اربعین حسینی افزود: 15 میلیون زائر برای ادای مراسم اربعین حسینی به کربلای معلی رهسپار می شوند و اغلب آنان جوانان هستند، بدین لحاظ تغییر زمان امتحانات امری ضروری است.

حجت الاسلام قبانچی اعدام 40 شهروند عراقی در عربستان را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: اعدام 40 شهروند عراقی در حالی در عربستان صورت گرفت که این افراد هیچ گناهی مرتکب نشده اند و عربستان دلیلی برای این اقدام نداشت و از دولت این کشور می خواهم تا تشریفات قضایی، حقوق همسایگی، حقوق بشر و حقوق جامعه بین المللی را مراعات کند و دولت عراق و سازمانهای عربی و بین المللی را به بررسی و محکومیت این موضوع دعوت می کنم.

خطیب جمعه نجف از ممنوعیت حجاب در کشور آذربایجان انتقاد کرد و بیان داشت: ممنوعیت حجاب در این کشور که ملت آن بر خلاف دولت مسلمان هستند تجاوز به آزادی همه شهروندان به شمار می آید و دولت این کشور را به التزام و پایبندی به حقوق بشر و آزادی های مردم و ارزشهای اسلامی دعوت می کنم و همبستگی خود را با ملت آذربایجان که از دشمنی با آزادی رنج می برند اعلام می نماییم.

وی طلاب حوزویان و دانشگاهیان را به استفاده از صحیفه سجادیه دعوت کرد و گفت: صحیفه سجادیه زیباترین و دلنشین ترین محصول ادبی و عقیدتی است که همچنان حق خود را از ادبیات اسلامی نگرفته و از حوزویان و دانشگاهیان می خواهم تا به این کتاب عظیم اهتمام داشته باشند و پایان نامه های فوق لیسانس و دکترای خود را در این زمینه ارائه دهند.

سید صدرالدین قبانچی با اشاره به پنجمین سالگشت انفجار بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) تصریح کرد: دشمنان در رسیدن به اهداف خود در این جنایت که علیه اهل بیت(ع)، شیعیان و اسلام رخ داد ناکام ماندند و نتوانستند مذهب را فروبپاشند و جنگ داخلی را در عراق بوجود آورند و شیعیان بر این فتنه که علیه آنان برنامه ریزی شده بود فائق آمدند.

خطیب جمعه نجف تاکید کرد: شیعیان دارای امتیاز تمسک به عقل و عقلانیت و صبر و تحمل هستند و استعداد فراوانی برای فداکاری دارند و این همان چیزی است که شیخ یوسف قرضاوی به آن اقرار کرد.

وی در پایان خطبه های خود فرارسیدن سال نو میلادی را به مسیحیان جهان تبریک گفت./980/گ
ارسال نظرات