۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۹۴۷۳۱
مقتدی صدر:

اسناد ویکی لیکس ضربه بزرگی به آمریکا بود/ باید نسبت به این اسناد تامل کرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر عراق انتشار اسناد ویکی لیکس را ضربه ای بزرگ و فریادی علیه آمریکا و دشمنان اسلام توصیف کرد.
مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق طی بیانیه ای، انتشار اسناد ویکی لیکس را ضربه بزرگی به دولت آمریکا خواند و گفت: اسنادی که ویکی لیکس آنها را منتشر کرد فریاد بلندی علیه دشمنان اسلام و مسلمین در برداشت و نباید در برابر این اسناد ایستادگی کرد.

وی افزود: آمریکا با تلاش جهت مخدوش ساختن چهره موسس پایگاه خبری ویکی لیکس نشان داد که چیزی از دموکراسی نمی فهمد و بر خلاف آنچه در جهان مطرح می کند با آزادی مخالفت است.

حجت الاسلام صدر تصریح کرد: نمی توان به راحتی همه این اسناد منتشر شده را پذیرفت و تکذیب آنها نیز امکان پذیر نیست و باید نسبت به این اسناد تامل کرد ولی امیدوار بودم تا حوزه علمیه مواضع خود را در قبال این اسناد ضد آمریکایی اعلام کند، بنده رغبت فراوانی برای دیدار با موسس این پایگاه دارم لیکن این دیدار مقدور نیست.

گفتنی انتشار اسناد ویکی لیکس مبنی بر اعترافهای نیروهای آمریکایی علیه شهروندان عراقی و دخالت برخی کشورهای همسایه در مسایل داخلی این کشور موجی از واکنش و تنش را در آمریکا بوجود آورد و جولیان آسانژ موسس پایگاه خبری ویکی لیکس که توسط نیروهای انگلیسی بازداشت شده بود هم اکنون به اقامت اجباری در شرق این کشور محکوم است./980/گ
ارسال نظرات