۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۹۴۸۷۶
ادامه خفقان علیه شیعیان در عربستان؛

بازداشت شهروند شیعه به دلیل اجاره سالن برای اقامه نماز جماعت

خبرگزاری رسا ـ مقامات عربستان در ادامه مبارزه با اقامه نماز جماعت توسط شیعیان این کشور، روز گذشته، «جاسم محمد البراهیم» شهروند شیعه را بازداشت و به دو هفته حبس محکوم کردند.
عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی عربستان سعودی یکی از شهروندان شیعه شهر خبر این کشور را به دلیل اجاره سالن جهت اقامه نماز جماعت توسط شیعیان را بازداشت و به دو هفته حبس محکوم کرد.

پایگاه اینترنتی راصد عربستان ذکر کرد که پلیس جنایی عربستان روز گذشته «جاسم محمد البراهیم» شهروند شیعه شهر خبر را به اتهام اجاره سالن جهت اقامه نماز جماعت بازداشت و حکم صادره ( دو هفته حبس) را به وی ابلاغ کرد.

نکته جالب توجه این است که امامت جماعت این سالن بر عهده حجت الاسلام سید محمدباقر الناصر خطیب جمعه شهر خبر است که به دلیل امتناع از امضای تعهدنامه عدم اقامه نماز جماعت، ماه هاست توسط نیروهای امنیتی مورد پیگرد واقع شده و در صورت دستگیری بازداشت خواهد شد.

گفتنی است مقامات عربستان از دو سال پیش، حمله گسترده ای را علیه مساجد و نمازگران شیعه صورت داده و تاکنون چهار مسجد شیعه را در شهر خبر تعطیل کرده اند و مجوز ساخت مسجد در مناطق شیعه نشین الاحساء، قطیف و نجران را نمی دهد./980/گ



ارسال نظرات