۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۹۴۹۷۷
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

رادیو معارف شعبه ای از حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیران رادیو معارف گفت: همان تفاوت کلی که رسانه در جمهوری اسلامی ایران با رسانه های جهانی دارد در یک تراز دقیق تر در بین تولیدات رادیو معارف با تولیدات سایر رسانه ها در کشور وجود دارد.
ابوترابي نائب رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در دیدار مدیران رادیو معارف گفت: همان تفاوت کلی که رسانه در جمهوری اسلامی ایران با رسانه های جهانی دارد در یک تراز دقیق تر در بین تولیدات رادیو معارف با تولیدات سایر رسانه ها در کشور وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه محصولات رسانه ملی باید محصولات رادیو معارف را به عنوان یک تراز در نظر بگیرد و خود را به این شاخص نزدیک کنند افزود: این امر رسالت رادیو معارف را سنگین تر می کند از این رو باید شما تلاش بیشتری در عرصه های مختلف داشته باشید و این تراز را ارتقا دهید .

حجت الاسلام ابو ترابی فرد یکی از مهمترین ویژگی های رادیو معارف را ماندگاری آثار آن دانست و تاکید کرد: هر محصولی که با فطرت انسان هماهنگ باشد ماندگار می شود و اگر این محصولات که با فطرت انسان هماهنگ هستند خوب عرضه شود ماندگارتر می شوند

وی در ادامه اظهار داشت: اگر رادیو معارف پر جاذبه است به خاطر این است که محتوای آن با فطرت انسان‌ها تطابق دارد و به نیازهای انسان بهتر پاسخ می‌دهد از این رو هر قدر برنامه ‌های این رادیو به اصول دین نزدیک‌تر شود با فطرت انسان‌ها انطباق بیشتری خواهند داشت.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از عوامل ماندگاری آثار را روش‌های صحیح ارائه معارف اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر معارف اسلامی را آنگونه که هست با روش‌های صحیح به مخاطبان برسانیم آثار آن برای مخاطبان ماندگارتر خواهد بود.

وی پرهیز از حواشی را یکی دیگر از ویژگی های رادیو معارف دانست وگفت : برای رساندن پیام ناب اسلام از روش‌های ابلاغ پیام که مورد امضای علمای فرهیخته دین است استفاده کنید؛ به گونه ای که افراد بدون دغدغه آن را روشن کنند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به ضرورت توجه به وحدت جهان اسلام تصریح کرد: باید در بیان مطالب به گونه ای دقت شود که شنوندگان مسلمان در همه نقاط از آن استفاده کنند و این امر منجر به حرکت به سوی وحدت و تقویت پایگاه نظام اسلامی در جهان اسلام شود.

قابل ذکر است، در ابتدای این دیدار حجت اسلام والمسلمین لطفی نیاسر گزارشی از فعالیت‌های سیزده ساله رادیو معارف و همچنین کانال ندای اسلام رادیو معارف ارائه کرد./919/پ202/ع

ارسال نظرات