۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۹۵۰۲۱
با حضور الهام و حجت‌الاسلام پناهیان؛

همایش بزرگ دهه بصیرت در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ دهه بصیرت به همت مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) و برخی مؤسسات فرهنگی و حوزوی در قم برگزار شد.
همایش بزرگ دهه بصیرت در قم برگزار شد همایش بزرگ دهه بصیرت در قم برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگ دهه بصیرت، به همت مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) و برخی مؤسسات فرهنگی و حوزوی قم، پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از پژوهشگران حوزه و دانشگاه در آن حضور داشتند، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و غلامحسین الهام با اشاره به حوادث پس از انتخابات 88، زنده نگه داشتن عرصه‌های حماسی و خلق مجاهدت‌های مردم را از بایسته‌های فرهنگ دانستند.

حجت‌الاسلام پناهیان در سخنانی با بیان این‌که داشتن موضع‌گیری‌های شفاف نسبت به گذشته هنر نیست؛ بلکه دیدن شرایط کنونی و پیش‌بینی آینده از اهمیت بسیار برخوردار است، گفت: نسبت به فتنه‌های آخرالزمان نگران نیستیم و برای ورود به آن دل شیر داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جامعه راه خود را پیدا کرده است و در پیچیده‌ترین صحنه‌ها جلو خواهد رفت؛ هر مقدار هم در این راه ریزش دیده شود، ترسی به دل راه نمی‌دهد؛ چراکه پس از این ریزش‌ها افق بلندی پیش‌رو دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که برخی در پاییز فتنه‌ها سبب ریزش برگ‌های خشکیده و سرد می‌شوند، این افراد دیدنی‌ هستند؛ چراکه در تاریخ معدوم می‌شوند و کسی دیگر امثال آنان را در تاریخ نخواهد دید، تحلیل درست و برخورد مناسب در فضای فتنه را سبب کاهش ریزش‌ها دانست.

در ادامه و پس از پخش کلیپ تصویری درباره حوادث پس از انتخابات 88 و تلاش مدیران فتنه و طراحان داخلی و خارجی آن، غلامحسین الهام به ایراد سخن پرداخت و با اشاره حماسه نهم دی، گفت: مردم در نهم دی برائت خود را از دشمنان اسلام و پیامبر نشان دادند.

وی با بیان این‌که قم در فتنه‌های پس از انقلاب و به ویژه فتنه اخیر کارنامه درخشانی دارد و از طلیعه‌داران و پیشگامان مبارزه با مظاهر مختلف فتنه از اول تا امروز بوده است، افزود: ملت فتنه را رام و خاموش کرد و با این دغدغه کنونی، فتنه توفیقی نخواهد داشت.

الهام به موقعیت جریان فتنه اشاره کرد و با بیان این‌که سران فتنه در زندگی خود به سر می‌برند، ابراز داشت: جز پاسخ افکار عمومی و اعلام انزجار و در واقع انزوای سران فتنه که مهم‌ترین مجازات و تنبیه ارزشمند نهی از منکری است اتفاق دیگری برای آنها نیفتاده است.

گفتنی است، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک شورای نگهبان در پایان به سؤالات حاضران در جلسه پیرامون حوادث پس از انتخابات و محاکمه سران فتنه پاسخ داد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات