۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۹۵۱۳۰
امام جمعه ملاثانی خوزستان:

حجاب عامل پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی در جامعه بین المللی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ملاثانی خوزستان، حجاب را مهم ترین عامل اقتدار ایران اسلامی در جامعه بین المللی دانست و گفت: حجاب ساختارهای ظاهری و باطنی جوامع را اصلاح می کند.
حجت الاسلام حميد سيلاوي، امام جمعه ملاثاني


حجت الاسلام حمید سیلاوی، امام جمعه ملاثانی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجاب را مهم ترین عامل پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه دانست، اظهار داشت: حجاب یکی از دستورهای اسلام است که سبب اصلاح ساختار ظاهری و باطنی جوامع می شود و ملت ایران با رعایت این اصل اسلامی توانسته اند جایگاه ویژه ای در منطقه و جهان بیابند.

امام جمعه ملاثانی خوزستان با بیان این که دولت های غربی حجاب را سبب محدود کردن انسان می‌دانند، اذعان داشت: به سبب عدم پایبندی بیشتر جوامع غربی به حجاب و عفاف، اکنون شاهد آزار و اذیت های بی شمار زنان، استفاده ابزاری از آنها، فرو پاشی بنیان های اصیل خانواده و محرومیت از حقوق اجتماعی زنان هستیم.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اقدام های دشمنان نسبت به ترویج فرهنگ بی عفتی و بی حجابی در جوامع اسلامی، تصریح کرد: حجاب مهم ترین عامل پیشرفت و اقتدار جامعه اسلامی ایران در جوامع بین المللی است؛ از این رو دشمنان با تلاش برای ترویج فرهنگ بی حجابی، در پی جلوگیری از پیشرفت های کشورهای اسلامی و بویژه ایران اسلامی هستند.

این فعال عرصه های فرهنگی، با بیان این که سردمداران غربی برای عقب ماندگی و استعمار کشورهای مسلمان به توطئه چینی برای کشف حجاب در آن کشورها پرداختند، اذعان داشت: در حقیقت مبارزه با حجاب، مبارزه با اسلام است؛ از این رو مهم ترین عامل برای عقب ماندگی در کشورهای مسلمان، گسترش فرهنگ برهنگی، بی حجابی و بی دینی است که سبب بوجود آمدن بسیاری از مشکلات فردی، اجتماعی و خانوادگی برای افراد جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام سیلاوی، در ادامه سخنان خود هدف نهای دشمنان از ترویج فرهنگ بی حجابی در یک کشور را چنگ اندازی به خاک و منافع آن کشور دانست و تصریح کرد: به سبب این که بی حجابی بنیان های اساسی یک جامعه مسلمان را که اعتقاد به ارزش های اصیل اسلامی است از بین می برد؛ از این رو ترویج فرهنگ بی حجابی و بی عفتی، مقدمه ای برای تسلط بر افکار افراد جامعه و در مرحله بعدی تسلط بر خاک آن کشور می شود.

وی با اشاره به این که دستگاه های دولتی و فرهنگی باید بیشتر در راستای ترویج فرهنگ اسلامی حجاب در جامعه تلاش کنند، گفت: نهادهای اجرایی و فرهنگی باید با برگزاری سلسله همایش های حجاب و عفاف و بیان آموزه های دینی و اسلامی، سطح فرهنگی جامعه را نسبت به این مقوله مهم افزایش دهند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش روحانیان در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اظهار داشت: طلاب، روحانیان و کارشناسان مذهبی باید با امپریالیسم خبری ضد اسلامی که با همه توان تبلیغاتی خود در جهان فعال است، مبارزه کرده و مردم را نسبت به اقدام ها و توطئه های شوم مستکبران آگاه کنند.

امام جمعه ملاثانی خوزستان در پایان کوتاهی طلاب و روحانیان نسبت به مسأله ترویج فرهنگ اصیل حجاب و عفاف را موجب گرایش جوانان به مدهای غربی دانست و اذعان داشت: روحانیان باید آثار و برکات حجاب را برای جوانان و نوجوانان بازگو کنند تا مبادا دشمنان از عدم آگاهی جوانان سوء استفاده کرده و با ترویج فرهنگ مبتذل و مخرب خود، آنان را از راه نظام و ولایت خارج کند./945/ت302/ع

ارسال نظرات