۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۹۵۱۵۹
آیت الله طباطبایی نژاد:

قیام 19دی، جهشی تاریخی در حرکت انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان، قیام مردم قم در 19 دی را جهشی در حرکت انقلاب اسلامی دانست و نقش روحانیت را در بیداری مردم بسیار برجسته و حساس خواند.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان 1/ آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد از اعضای مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تحسین بصیرت مردم قم در قیام 19دی ماه، ابراز داشت: مردم قم به دنیال توهین و جسارتی که به امام در یکی از روزنامه ها شده بود به صحنه آمدند.

وی هدف از اهانت به امام راحل را شکستن قداست امام راحل و توهین به ارزش های دینی و حجاب عنوان کرد و بیان داشت: به دنبال وقوع این جسارت، طلاب به منزل علما رفتند و هر یک از بزرگان حوزه مطالبی را ایراد کردند.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: در روز 19دی مردم قم به دنبال حرکت روحانیت، بازار را تعطیل کردند و همراه و همگام با طلاب و روحانیان بیدار رهسپار بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علمای برجسته شدند.

امام جمعه اصفهان بیان داشت: مراجع تقلید نیز صحبت های بسیار خوبی کردند، مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی نیز گفتند «اینها توهین به ما کرده اند ما هیچ وقت با رژیم نبوده ایم و نیستیم و نخواهیم بود».

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: مردم در این روز در حالی که بسیار خشمگین بودند، به همراه علما و طلاب و روحانیان خدمت مراجع رسیدند، در برگشت از منزل حضرت آیت الله نوری همدانی مزدوران شاه در میدان شهدای قم به آنها حمله کردند و عده ای از مردم را به خاک و خون کشیدند.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: قیام 19دی جهشی برای پیروزی انقلاب اسلامی بود، چهلم شهدای قم در تبریز و سایر شهرهای کشور نیز حرکت مردم قم را تکمیل کرد.

وی تصریح کرد: بیداری قمی ها باعث جهشی در حرکت انقلاب اسلامی و بیداری سراسری مردم در مقابل مزدوران شاه شد و همین مساله نیز پایه های نظام شکوهمند اسلامی را بنیان نهاد.

آیت الله طباطبایی نژاد ابراز داشت: قبل از اینکه مردم متوجه شوند روحانیت در صحنه حاضر و پیشتاز بود، این مساله جزو افتخارات شیعه است، روحانیت همواره در صحنه حاضر شده و نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

وی نقش روحانیت را در شکل گیری، حفظ و تدوام انقلاب اسلامی بسیار برجسته خواند و اظهار داشت: در جنگ تحمیلی نیز آمار شهدای روحانی غیر قابل قیاس با سایر اصناف و اقشار بود، روحانیان در همه حرکت ها پیشتاز هستند و این مساله را چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب به خوبی نشان داده اند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات