۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۹۵۱۸۱
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

باید از منابع انسانی در راستای نشر معارف اسلامی بهره ببریم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به مزیت نسبی کشور در زمینه منابع انسانی گفت: سایر کشورها نیز به این مسئله اعتراف دارند که ایران از منابع انسانی غنی‌ای برخوردار است بنابراین ما نیز باید از این منابع انسانی در راستای نشر معارف اسلامی بهره ببریم.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمدتقي واعظي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی واعظی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مراسم افتتاح مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه رویکرد غرب به اسلام بهبود یافته است، تصریح کرد: این رویکرد و گرایش مثبت در میان بانوان بیش از آقایان بوده است و بنابراین وظیفه سنگینی بر عهده حوزه‌های علمیه خواهران قرار دارد تا از این فرصت استفاده ببرند.

وی حوزه‌های علمیه خواهران را نیازمند تلاش کمی و کیفی دانست و ادامه داد: بانوان به راحتی می‌توانند در فضای فرهنگی خانواده‌ها نفوذ کنند و بر آن تاثیر بگذارند بنابراین باید سرمایه‌گذاری فراوانی در حوزه‌های علمیه خواهران صورت گیرد تا تاثیرگذاری مثبتی بر فضای فرهنگی جامعه انجام پذیرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه از این طریق تحول در جامعه انسانی راحت‌تر امکان‌پذیر خواهد بود، اضافه کرد: با آراسته شدن بانوان به اخلاق انسانی و قرآنی خانواده‌ها و به تبع آن جوامع به منطق اسلام و قرآن پایبند می‌شوند.

وی خواستار تربیت بهترین افراد در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در زمینه معارف و اخلاق شد و خاطرنشان کرد: در این صورت است که می‌توانیم فضای علمی دنیا را فتح کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین واعظی با اشاره به مزیت نسبی کشور در زمینه منابع انسانی گفت: سایر کشورها نیز به این مسئله اعتراف دارند که ایران از منابع انسانی غنی‌ای برخوردار است بنابراین ما نیز باید از این منابع انسانی در راستای نشر معارف اسلامی بهره ببریم. /901/د102/ص

ارسال نظرات