۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۹۵۲۹۵
آیت الله کعبی:

حجاب نخستین سنگر دفاع از باورها و ارزش‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حجاب نخستین سنگر دفاع از باورها و ارزش‌های اسلامی است، ابراز داشت: دشمن همواره در تلاش برای گسترش فرهنگ برهنگی در جوامع اسلامی از طریق ترویج فساد و بی بند و باری است.
آيت الله کعبي


آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که پوشش و حجاب اسلامی مانند دیگر واجبات شرعی مبتنی بر مصادیق ارزشمند الهی و برای پرهیز و دوری از گسترش فساد در جامعه است، بیان داشت: فلسفه قوانین و مقررات الهی تحقق مصادیق عمومی در زندگی فردی و اجتماعی، دنیوی و اخروی و جلوگیری از فساد است؛ از این رو خداوند متعال براساس علم، حکمت و معرفت عوامل مؤثر در سعادت را به عنوان قوانین و مقررات الهی وضع می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که پوشش اسلامی یکی از قوانین بنیادین الهی است که سبب صیانت، عفت و مصونیت انسان از فساد می شود، اظهار داشت: در برهه کنونی فرهنگ حاکم جهان بر شعارهای دروغین و دور از واقعیت هویت انسان پی ریزی شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که فرهنگ کنونی حاکم بر جهان برگرفته از افکار پلید و زشت بلوک شرق و غرب است، افزود: در دوران معاصر زنان کشورهای غربی از پدیده جذاب حجاب و عفاف به خوبی استقبال می کنند و روز به روز بر تعداد آنان افزوده می شود.

اسلام دین مدافع از حریم و شخصیت زنان است

عضو شورای حوزه های علمیه خوزستان عامل گرایش زنان آزادی خواه جهان به اسلام، قرآن و حجاب را دفاع این دین مقدس از حریم، شخصیت و عفت زنان دانست و افزود: این مسأله سبب شده پیوسته موج گسترده زنان از دورترین نقاط جهان به دین اسلام گرایش یابند.

آیت الله کعبی با بیان این که حجاب، شخصیت، عزت، کرامت و عفت بانوان جهان اسلام است، خاطر نشان کرد: حجاب گوهر گرانبهای قرآن و اسلام است و زنان جامعه اسلامی با حفظ متانت و پوشش اسلامی می‌توانند خود را از گزندهای پلید شیطانی مصون نگه دارند.

وی با اشاره به این که فرهنگ غنی و مترقی ایرانی پشتوانه محکم و استواری مانند عفاف و حجاب اسلامی به همراه دارد، ابراز داشت: حجاب در ادیان، ملل و فرهنگ های مختلف ریشه ای کهن دارد و به عنوان یک رسم، سنت و فرهنگ برای ملت ها مطرح است.

یکی از عوامل اصلی شکست رژیم ستم شاهی حضور زنان در خط مقدم مبارزه بود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که زنان ایرانی با تمسک به عفاف و حجاب اسلامی، زینب گونه در صحنه های انقلاب همپای مردان متعهد ایران اسلامی برای ثبات نظام و انقلاب اسلامی ایستادگی کردند، تأکید کرد: حضور زنان در خط مقدم مبارزه با رژیم ستم شاهی در کنار مردان دلیر و دلاور ایرانی سبب ماندگاری و بیمه شدن نظام جمهوری اسلامی شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود بیان داشت: یکی از مؤلفه های رشد، پیشرفت و شکوفایی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف، رشد و بالندگی زنان است.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این که حضور با حجاب زنان ایرانی در صحنه های مختلف معرّف شخصیت آنان است، تصریح کرد: اکنون زنان دیگر کشورهای اسلامی و غربی از عفت، متانت و کرامت زنان ایرانی به عنوان شخصیتی نمونه و ماندگار در سطح جهان الگو برداری می کنند.

عضو شورای حوزه های علمیه خوزستان گفت: زنان ایران اسلامی با تمسک به فرهنگ حجاب و عفاف هویت اصیل و دیرینه خود را شناخته اند؛ از این رو نخستین ضربه دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی به این فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است و همواره دشمن حجاب و فرهنگ عفاف را نشانه رفته است.

حجاب نخستین سنگر دفاع از باورها و ارزش های اسلامی است

آیت الله کعبی با بیان این که حجاب نخستین سنگر دفاع از باورها و ارزش های اسلامی است، ابراز داشت: تلاش دشمنان همواره گسترش فرهنگ برهنگی در جوامع اسلامی از طریق ترویج فساد و بی‌بند و باری است.

وی ادامه داد: در زمینه لزوم رعایت حجاب می توانیم دلایل مختلف انسانی، دینی و عقلی را ارائه دهیم که حجاب به عنوان یک ضرورت سبب ترقی و پیشرفت زنان در عرصه های مختلف می شود؛ بنابراین بانوان ایران اسلامی باید با قاطعیت از فرهنگ حجاب و عفاف خود حمایت و دفاع کنند.

حجاب بهترین ابزار حفظ شخصیت زنان در جامعه است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که حجاب سدی برای پیشرفت زنان نیست بلکه بهترین ابزار برای حفظ شخصیت آنان در جامعه است، یادآور شد: حفظ حجاب اسلامی یک وظیفه شرعی و ابراز بندگی به خداوند متعال و احکام الهی است؛ ازاین رو سهل انگاری در مسأله حجاب افزون بر آثار مخرب دنیوی، عذاب اخروی را در پی دارد.

آیت الله کعبی صدور فرهنگ حجاب اسلامی به کشورهای غربی و اروپایی را یک فرهنگ و نگرش متعالی به انسان و جهان دانست و با بیان این که حجاب متزلزل کننده ارکان دولت های غربی است خاطر نشان کرد: گسترش فرهنگ حجاب در کشورهای غربی و اروپایی سبب تزلزل ارکان حکومتی دولت مردان غربی می شود؛ از این رو وضع قانون منع حجاب اسلامی در برخی کشورها مدعی آزادی و دموکراسی، گواه خوبی بر ناتوانی دولت مردان استکبار جهانی در رویارویی با اسلام است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که منع حجاب اسلامی در کشورهای غربی و اروپایی برخلاف آزادی مذهبی است، اذعان داشت: متأسفانه کشورهای مدعی آزادی با پوشش اسلامی زنان در کشور خود مخالفت می کنند و این مسأله به اندازه ای شدید است که زنان اسلامی در راه حفظ عفت، کرامت، متانت و آبروی خود شهید داده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت شهیده مروه شروینی در کشوری که منادی آزادی است، اشاره و تصریح کرد: شهادت مروه شروینی در دادگاه کشور آلمان سبب خیزش جدی و اساسی در میان زنان اسلام و زنان آزادی خواه جهان شده است.

استاد عالی حوزه علمیه قم با انتقاد از دولت مردان کشور آذربایجان مبنی بر منع حجاب اسلامی در مدارس این کشور، اظهار داشت: این اقدام که نوعی مبارزه با باورهای اصیل انسانی و اسلامی است در نزد انسان های آزادی خواه و اصیل محکوم به شکست می باشد.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که اقدام دولت آذربایجان خلاف آزادی مذهبی و حقوق انسانی و مغایر با معاهده های بین المللی است، خطاب به دولت مردان این کشور تصریح کرد: اگر به دنبال پیشرفت، ترقی، بالندگی و شکوفایی کشور خود هستید پایبند به مقررات و دستورات الهی شوید تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوید؛ چرا که این اقدام نتیجه ای غیر از خروش خودجوش مردم مسلمان و آزادی خواه جهان در بر ندارد./945/ت301/ع

ارسال نظرات