۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۹۵۳۶۸

اجرای طرح پژوهشی تطور پوشش و حجاب در کتاب مقدس و قرآن کریم

خبر گزاری رسا ـ مدیر گروه ادیان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از اجرای نخستین طرح تطور پوشش و حجاب در کتاب مقدس و قرآن کریم در معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خبر داد.
پژوهش
علی بورونی، مدیر هیأت علمی گروه ادیان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به جایگاه حجاب و عفاف در ادیان ابراهیمی، اظهار داشت: عفاف در این ادیان هم برای زنان و هم برای مردان بوده است.

وی ادامه داد: تأکیدات ادیان ابراهیمی بر عفاف به گونه‌ای است که در جای جای کتاب‌های مقدس ادیان ابراهیمی، توجه به پوشش زنان و مردان و جایگاه و اهمیت ویژه آن مشهود است.

مدیر گروه ادیان دفتر اصفهان اضافه کرد: در داستان‌هایی که در کتاب‌های مقدس، درباره زنان و مردان مؤمن نقل شده است، یکی از ویژگی‌های مردان و زنان را عفیف و با حجاب بودن آنها بیان می کند.

وی بیان داشت: گرچه اوضاع اقلیمی و فرهنگی مناطق جغرافیایی مختلف در نوع پوشش زنان مؤثر بوده است، اما باید اذعان کرد که پوشش زنان در جوامع دینی نمادی از عفت برخاسته از تأثیر دین در آن جامعه بوده است.

عضو هیأت علمی دفتر اصفهان ابراز داشت: بر همین اساس طرح پژوهشی «تطور پوشش و حجاب در کتاب مقدس و قرآن کریم» در معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح سعی بر آن بوده با پرداختن به پوشش ظاهری سر و بدن زنان در کتاب‌های مقدس این ادیان، به این پرسش پاسخ داده شود که آیا کتاب مقدس نیز مانند قرآن کریم توجه ویژه‌ای به پوشش زنان داشته است و اگر چنین است، محدوده‌ پوشش در دین یهود و مسیحیت تا چه اندازه است.

وی با بیان این‌که در این طرح نظرات دین اسلام نیز در خصوص حجاب و عفاف به صورت تطبیقی و تحلیلی با دو دین ابراهیمی دیگر بررسی شده است، خاطر‌نشان کرد: در این تحقیق فرازهایی از کتاب مقدس که درباره پوشش است، همراه با تفاسیر و نظریات برخی از بزرگان و عالمان دین یهود و مسیحیت آورده شده است.

عضو هیأت علمی گروه ادیان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: انجام این طرح درآمدی بر شناخت حجاب در ادیان ابراهیمی است و می تواند تا حدودی برای انجام طرح هایی گسترده‌تر در این حوزه، راهگشا باشد./965/پ202/س
ارسال نظرات