۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۹۶۱۲۵
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی؛

تولید فیلم مستند «اذان چی» در شبکه سهند

خبرگزاری رسا ـ تولید فیلم مستند «اذان چی» در تبریز و دوره آموزشی فرق و نحله های انحرافی در بناب از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فیلم مستند اذان چی(مؤذن) در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تولید می شود.

این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی شهرام عبدلی به سرگذشت مشهدی علی ، موذن 85 ساله نابینایی می پردازند که تمام عمر خود را وقف اذان گفتن در روستا نموده تا این‌که مؤذن روستای همجوار آنها فوت می کند و ریش سفیدان دو روستا بر سر اذان گفتن وی در روستایشان دچار اختلاف می شوند. تا اینکه فکری به ذهن او می رسد.

تصویر برداری این مستند تلویزیونی را فرامرز تبک ، صدا برداری آنرا بابک آمن پور و نویسندگی مستند را علی حسین قلیزاده بر عهده دارد.

نتایج مسابقه بزرگ اینترنتی بیت العتیق اعلام شد

این مسابقه به صورت مشترک توسط سایت تبیان تبریز و سازمان حج و زیارت استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
پروین احمدی از استان فارس برنده امتیاز سفر عمره مفرده، حمیده نوری تیرآبادی از آذربایجان شرقی برنده مجوز و کمک هزینه تشرف به عتبات عالیات، قدم خیر ساری از تهران برنده کمک هزینه سفر به سوریه، سامان ضرغامی از فارس و ابوالفضل محمد پور از تهران برنده کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، امیررضا زارع مجتهدی از تبریز، کبری سادات رضوی از خراسان رضوی، یاشار فطوت از هریس،اعظم زارع از یزد و امیررضانصرالله زاده از ساری از جمبه برگزیدگان این مسابقه هستند.

همچنین روح الله بابایی از تبریز، امیر حسین زارع از تبریز، سید مهدی موسوی از قم، عادل محمد پور از تهران، یوسف بابایی از تبریز، ناصر مهدوی از تهران، مهدی محمد صادقی از تبریز، محمد ساجدی از قم و علی دهقانی از فارس همگی برنده بسته محصولات فرهنگی از سایت تبیان تبریز شدند.

نمایشگاه خوشنویسی آیات قرآنی در تبریز برپا شد

نمایشگاه برگزیده ای از آیات قرآن و مدح و وصف اهل بیت علیهم السلام، به صورت 2 نوع خط، نستعلیق و شکسته نستعلیق در قالب 32 اثر با هدف ابراز عشق و علاقه به اهل بیت به نمایش گذاشته شده است.

اکبر قنبرزاده هدف اصلی برپایی این نمایشگاه را تخلیه روحی از طریق عرض ادب به اهل بیت و عرض ارادت به محضر قرآن دانست.

شایان ذکر است، این هنرمند دارای مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان و همچنین هنرجوی فوق ممتاز انجمن خوشنویسان ایران است.

این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریز در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن، در تالار استاد مقبل دایر آماده بازدید علاقه مندان می باشد.

دوره آموزشی فرق و نحله های انحرافی در بناب برگزار شد

این دوره به منظور ارتقاء توانمندی اقشارتاثیرگذار جامعه درخصوص مقابله با نحله های انحرافی و تربیت مربیان آشنا به عرفان اسلامی و نحله های انحرافی جهت پاسخگویی به سوالات آشنایی با مبانی عرفان ناب اسلامی و جلوگیری از نفوذ اندیشه های انحرافی برگزار شد.

آشنایی با مبانی عرفان اسلامی، مخاطب شناسی، آشنایی با کلیات نحله های انحرافی، آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی اوشو و نقد آن، آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی سای بابا و نقد آن، آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی اکنکار و نقد آن، آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی شیطان پرستی مدرن، آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی بهائیت و نقد آن و آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی و هابیت و نقد آن از جمله مباحث این دوره بوده است.

شایان ذکر است، این دوره آموزشی با حضور حجت الاسلام نظری از اساتید حوزه دانشگاه برای تعدادی از دبیران پرورشی و معارف و بانوان مبلغ و روحانیان حوزه علمیه بناب در چهار جلسه یک روزه برگزار شد./935/د102/س
ارسال نظرات