۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۲:۵۹
کد خبر: ۹۶۴۵۹

علمای لبنان درگذشت پدر معنوی شیعیان عربستان را تسلیت گفتند

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله و تجمع علمای جبل عامل لبنان، درگذشت علامه شیخ محمدعلی عمری، یکی از برجسته ترین علمای در عربستان را به حوزه های علمیه و جهان اسلام تسلیت گفتند.
علامه شيخ محمدعلي عمري
به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت، روز گذشته با صدور بیانیه ای، درگذشت علامه شیخ محمدعلی عمری، یکی از برجسته ترین علمای در عربستان را به حوزه های علمیه و جهان اسلام تسلیت گفت و ابراز داشت: ایشان نمونه بارزی از گشودگی فکری همراه با التزام به ارزش ها و اخلاق اسلامی راستین، روحیه معنوی بالا و شجاعت همراه با مسؤولیت پذیری بودند.

از سوی دیگر، تجمع علمای جبل عامل لبنان نیز درگذشت این شخصیت برجسته شیعه عربستان که نزدیک به صد سال عمر مبارک خود را در مسیر پرهیزگاری و علوم اهل بیت(ع) سپری کرد را تسلیت گفت و درگذشت وی را خسارتی بزرگ برای جهان اسلام و رهجویان علم و فقه و معرفت دانست.

شایان ذکر است که علامه شیخ محمدعلی عمری از بزرگان شیعه عربستان و رهبر شیعیان این کشور، صبح روز گذشته پس از دو هفته بستری بودن در بیمارستان ملی مدینه منوره دار فانی را وداع گفت.

وی که در میان عربستانی ها به عنوان «پدر روحانی شیعیان» خوانده می شود؛ در سال 1911 میلادی (1332هجری قمری) در مدینه منوره به دنیا آمد. شانزده ساله بود که به همراه پدرش شیخ علی بن احمد عمری برای کسب معارف اهل بیت(ع) به حوزه علمیه نجف اشرف مهاجرت کرد.

علامه شیخ محمدعلی عمری پس از درگذشت پدر و بیش از بیست سال کسب فیض از محضر اساتید برجسته حوزه علمیه نجف و رسیدن به درجه اجتهاد به مدینه منوره بازگشت و در طول بیش از 60 سال حضور خود، خدمات اجتماعی و دینی بسیاری به اقلیت شیعه مدینه ارائه داد.

گفتنی است که این عالم شیعی عربستان مثل دیگر شیعیان این کشور از دست دستگاه وهابی سعودی در امان نبود و 45 سال از عمرش را در زندان های وهابیون عربستان سپری کرد و چند سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران از زندان آزاد شد. /981/گ
ارسال نظرات