۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۹۶۶۱۰

دانشنامه جهان اسلام منبعی غنی از علوم و معارف اسلامی است

خبرگزاری رسا - دانشنامه جهان اسلام دایرة المعارفی کامل درباره آموزه‌های دین اسلام و تمدن مسلمانان است که در فضای مجازی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
اينترنت


دانشنامه جهان اسلام دایرة المعارفی درباره آموزه‌های دین اسلام و تمدن و فرهنگ ملل مسلمان از آغاز پیدایش اسلام تا زمان حاضر است.

این دانشنامه که حوزه وسیعی از علوم و معارف اسلامی را در بر می‌گیرد حاوی اطلاعات دستِ اول در ابعاد گوناگون به شکل نظام‌مند در شاخه هایی همچون تاریخ، جغرافیا، اصطلاحات علوم قرآنی و حدیث، فقه، کلام، عرفان و فلسفه اسلامی، ادبیات و هنر، سیره انبیا و اولیا و ائمه (ع)، شرح حال و آرای بسیاری از مفسران، فقها، متکلمان، فیلسوفان، عارفان، مورخان و هنرمندان عالم اسلام است.

فهرست مدخل، جستجو در موضوعات و دسترسی به مقالات از طریق موضوع از امکاناتی است که پژوهشگران می توانند در سریع ترین زمان به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

هم اکنون نه جلد از دانشنامه جهان اسلام با هدف دسترسی آسان مخاطبان، بر روی پایگاه اطلاع رسانی بنیاد دایرةالمعارف اسلامی قرار گرفته است.

از دیگر ویژگی‌های مهم این پایگاه که تمام مقالات آن با زبان فارسی در اختیار مراجعه کنندگان قرار گرفته ارائه فهرستی از همه مدخل‌هایی است که برای تألیف مورد تصویب قرار گرفته است.

نسخه الکترونیکی دانشنامه جهان اسلام به آدرس WWW.DANESHNAME.COM و WWW.ENCYCLOPAEDIAISLAMICA.COM در فضای مجازی قابل دسترسی است./909/ت303/ع

ارسال نظرات