۰۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۹۶۶۸۵

ائمه جمعه خوزستان بر تبیین فرهنگ وقف تأکید کردند

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه شمال خوزستان با اشاره به آغاز هفته وقف خواستار تبیین بیش از پیش فرهنگ وقف از سوی مبلغان دینی و روحانیان در جامعه شدند.
وقف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید‌محمد امام، امام جمعه شوش، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان شوش، با اشاره به آغاز هفته وقف خواستار توجه جدی مسؤولان به حرم حضرت دانیال نبی (ع) شد و اظهار داشت: حرم این پیامبر خدا پس از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی بدون باسازی، گسترش و پیشرفتی رها شده که زیبنده نظام مقدس اسلامی ایران نیست.

عضو شواری حوزه علمیه خوزستان افزود: انتظار می‌رود که در این راستا هر چه سریع‌تر اقداماتی صورت گرفته و با بهره‌گیری از عواید سنت حسنه وقف که از سنت‌های مهم مورد توصیه پیامبر اسلام محسوب می‌شود اقداماتی صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه شوش در ادامه خواستار تبیین بیش از پیش فرهنگ وقف از سوی مبلغان دینی و روحانیان در جامعه شد و اظهار داشت: نباید از ظرفیت بالای حوزه های علمیه، روحانیان و مبلغان دینی در راستای تبیین فرهنگ وقف غفلت کرد.

حجت الاسلام امام در ادامه با تقدیر از حضور گسترده مردم شوش در اربعین حسینی گفت: در اربعین امسال استقبال خوبی از سوی شهروندان و همچنین روستاییان و عشایر غیور منطقه از میهمانان صورت گرفت که جای قدردانی دارد.

امام جمعه شوش همچنین خطاب به آن دسته از عزادارانی که در اربعین به منظور زیارت و برگزاری آیین عزاداری در مرقد حضرت دانیال نبی(ع) حضور یافته بودند، ابراز داشت: زیارت این پیامبر الهی همچون زیارت ائمه معصومین(ع) بالاخص امام حسین(ع) است و اجر و از ثواب زیارت آن حضرت برخوردار است.

استاد عالی حوزه علمیه شوش در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: این دهه که دهه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی محسوب می‌شود باید مورد توجه جدی قرار گرفته و برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های آن تلاش و برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه شوش درباره 12 بهمن به عنوان نخستین روز دهه مبارک فجر بیان داشت: در این روز بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب بالاخره پس از 15 سال تبعید و تحمل رنج‌های بسیار به ایران بازگشت که زمینه ساز تشکیل حکومت الهی و اسلامی شد.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان در پایان گفت: انقلاب ثمرات فراوانی تا کنون داشته که نه تنها در ایران بلکه در سراسر عالم قابل مشاهده است.

تشکیل حکومت اسلامی در ایران نقطه عطفی در تاریخ جهان است

حجت‌الاسلام مرتضی بیگدلی، امام جمعه موقت دزفول، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با تبریک به مناسبت نزدیکی به سالروز بازگشت تاریخی امام خمینی‌(ره) به میهن، اظهار داشت: امام خمینی‌(ره) تنها متعلق به این سرزمین نبود؛ بلکه بازگشت ایشان سبب سرور همه آزادگان جهان و حکومت اسلامی تشکیل شده از سوی ایشان، نقطه عطفی در تاریخ سراسر عالم شد.

امام جمعه موقت دزفول خاطرنشان کرد: بازگشت امام به میهن نه تنها موجب سرنگونی طاغوت 2500 ساله شد؛ بلکه جریان مبارزه با ظلم را در هر منطقه از جغرافیای جهان سیراب کرد و امیدی بزرگ برای منتظران منجی بشریت شد.

حجت الاسلام بیگدلی به فرا رسیدن هفته وقف اشاره کرد و اظهار داشت: مسأله وقف و موقوفات آنچنان که باید مطرح و پیگیری می شد، نیست و اطلاع رسانی در این زمینه در جامعه ضعیف است.

این خطیب جمعه در بخش دیگری از خطبه‌ها خواستار حمایت مسؤولان از بیماران صعب العلاج شد و گفت: سرطان از جمله بیماری‌هایی است که درمان آن با زحمت انجام می‌شود و مخارج آن هم بسیار برای بیماران هنگفت است که انتظار داریم در این خصوص چاره اندیشی‌های جدیدی شود.

امام جمعه موقت دزفول از دولت خواست تا به دنبال راهکارهایی از جمله تجهیز بیمارستان‌های نقاط مختلف، اعزام پزشکان متخصص به بیمارستان‌های سراسر کشور‌، گسترش بیمه‌های تکمیلی و تامین بخش‌هایی از هزینه بیماران از سوی این بیمه‌ها باشد و در این خصوص بیش از پیش تلاش و برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توجه بیشتر به این نوع بیماری‌ها و بیماران اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل شود که درد بیمار لااقل تنها به بیماری خلاصه شود و هزینه‌های درمان دردهای بیشتر را برای بیماران در پی نداشته باشد.

معارف اهل بیت باید در جامعه گسترش یابد

حجت‌الاسلام سید جلیل محقق، امام جمعه شوشتر، در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان خواستار ترویج و گسترش فرهنگ وقف و تبیین احکام شرعی آن در جامعه شد و گفت: با توجه به این‌که خوزستان استانی است که دارای آمار بالای از موقوفات، امامزادگان و مکان های مذهبی وقفی است باید از این ظرفیت به شکل ارزنده‌ای استفاده کرد.
 
امام جمعه شوشتر در ادامه گفت: برگزاری مراسم‌های مربوط به امور دینی سبب می‌شود تا فرهنگ غنی اسلامی در جامعه گسترش یابد و در این باره باید اهتمام خاص ورزید.

وی با اشاره به این‌که باید مراسم‌های مربوط به 28 صفر را با اهتمام ویژه برگزار کرد، گفت: باید تلاش کرد تا این مراسم‌ها به صورت شایسته و در خور شأن برگزار شود و در این باره باید دستگاه های مرتبط تلاش وافری کنند.

استاد حوزه علمیه شوشتر با اشاره به اینکه دهه پایانی صفر دهه حزن و اندوه اهل بیت است، گفت: شهادت سه نفر از اهل بیت در این 10 روز نشانی از اهمیت این دهه حزن انگیز است.

حجت الاسلام محقق با اشاره به این که باید مراسم‌های برگزار شده خالی از خرافات و برداشت‌های سطحی از معارف دینی باشد، گفت: باید تلاش کرد تا معارف دینی را با زبانی تازه در جامعه مطرح کرد و این مسأله از ضروریات اصلی جامعه به شمار می‌آید.

خطیب جمعه شوشتر با تاکید بر این‌که برگزاری مراسم‌های ویژه دهه فجر باید برای افزایش سطح بصیرت جامعه باشد، گفت: اصلی‌ترین مشکلی که در جامعه می‌تواند وجود داشته باشد نبود بصیرت است که باید در این باره تلاش‌های زیادی کرد.

استاد حوزه علمیه شوشتر تاریخ انقلاب اسلامی را سرشار از عبرت و پند دانست و گفت: تاریخ انقلاب اسلامی سرشار از پند و اندرز است و باید با تدبر در این تاریخ نسل آینده را در مقابل خدعه‌های دشمنان بیمه کرد./945/پ201/س
ارسال نظرات