۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۹۶۷۶۲
مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد:

مدیرپروری و کادرسازی از ویژگی های برجسته بانو طاهایی بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد مدیرپروری و کادرسازی را از نکات برجسته شخصیت استاد طاهایی برشمرد و گفت: ایشان معتقد بود مراتب تعلیم و تربیت باید از همان سنین کودکی آغاز شود و دختران جوان طوری تربیت شوند که هر جا حضور می یابند در جهت ترویج دین بینش دهنده و اثرگذار باشند.
طاهايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، منور شایسته خوی، مدیر مدرسه علمیه نرجس(س)، روز گذشته در نشست خبری یادواره بانوی بافضیلت استاد طاهایی، در خصوص جایگاه پژوهشی این مدرسه گفت: استاد طاهایی از ابتدا به مقوله پژوهش اهمیت ویژه می دادند و از توصیه های مکرر ایشان این بود که آموزش ها باید مبتنی بر تحقیق وپژوهش باشد از این رو در سال 1376 بخش پژوهش مدرسه آغاز به کار کرد و همواره با ارائه مقالات قوی در جشنواره ها و فراخوان مقالات متعدد حضور یافته است به گونه ای که سال گذشته و پیش از ارتحال استاد، پژوهشکده این مدرسه با حضور ایت الله علم الهدی و رییس سازمان تبلیغات افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون درصدد دریافت مجوز این پژوهشکده به عنوان یکی از مراکز پژوهشی استان هستیم ادامه داد: در حال حاضر 300 طلبه ایرانی و80 طلبه غیرایرانی در سطح دو و 90 طلبه در سطح سه( که در زمان حیات استاد مدرسه نرجس نخستین مدرسه دارای تحصیلات تکمیلی خواهران بود) در مجموعه مدرسه علمیه نرجس مشغول تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد افزود: ده سال است این مدرسه تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان قرار گرفته است و طبق پرونده های موجود، در این مدت بیش از دو هزار فارغ التحصیل داشته است.

این شاگرد برجسته استاد طاهایی در ادامه یادآور شد: استاد فاطمه سیدخاموشی(طاهایی) به صورت رسمی از سال 1345 و با تأسیس مدرسه علمیه نرجس مشهد مدیریت این مجموعه را بر عهده داشته و در اوایل کار، همزمان به تدریس اخلاق، فقه، تفسیر وعقاید نیز اشتغال داشت.

وی گفت: استاد تحصیلات خود را تا سطح کفایتین در حضور اساتیدی چون رهبر معظم انقلاب و حجج اسلام نهاوندی، میرزاجوادآقا تهرانی، شهید هاشمی نژاد و پدر و همسر ادامه داد و با اینکه امکان ادامه تحصیل برایشان فراهم بود به همین حد (به صورت رسمی) بسنده کرده و خود را وقف و سنگرساز علم آموزی دیگران کردند لذا ایشان را می توان به عنوان یک بانوی مجتهده بالقوه معرفی کرد.

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) با بیان اینکه فعالیت استاد از قبل انقلاب آغاز شده و تا بعد از ان هم جریان داشت ادامه داد: از فعالیت های مهم و منحصر به فرد استاد، تربیت بانوان طلبه غیرایرانی و تأسیس مراکز علمی در سایر استان های کشور به طوری که هم اکنون این مدرسه در 19 استان کشور شعبه دارد ومدیریت این شعب نیز بر عهده شاگردان پرورش یافته محضر استاد است.

وی، مدیرپروری و کادرسازی را از دیگر نکات برجسته شخصیت استاد طاهایی برشمرد و گفت: ایشان معتقد بود مراتب تعلیم و تربیت باید از همان سنین کودکی آغاز شود و همیشه تأکید داشت دختران جوان را باید طوری تربیت کرد که هر جا حضور می یابند در جهت ترویج دین بینش دهنده و اثرگذار باشند از این رو مدارس مشکوة را در سه مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان راه اندازی کرد.

شایسته خوی با بیان اینکه الزامی در ورود فارغ التحصیلان این مجموعه به حوزه وجود ندارد افزود: دانش اموختگان مجموعه مشکوة حضور موفقی در حوزه و دانشگاه دارند.

دبیر اجرایی همایش بانوی بافضیلت استاد طاهایی خاطرنشان کرد: به دلیل همزمانی ارتحال استاد طاهایی با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی این یادواره در سالگرد ارتحال ایشان برگزار نمی شود و برنامه سالگرد ارتحال استاد در دو بخش گردهمایی بزرگ شاگردان ایشان(سی ام دیماه) و مراسم سخنرانی آیت الله علم الهدی (14 بهمن ماه) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سران سه قوه و وزاری مرتبط با عرصه فرهنگ و اندیشه جهت حضور در یادواره دعوت به عمل آمده است اظهار داشت: شاگردان فعال استاد در خارج کشور همچون مالزی، تایلند، پاکستان، افغانستان، هند، اکراین، عراق، لبنان، چین، تانزانیا، ونزوئلا، برمه و تاجیکستان از جمله میهمانان این مراسم هستند.

شایسته خوی یاداور شد: نخستین یادواره بانوی بافضیلت استاد طاهایی(ره) با حضور میهمانان داخلی و خارجی ساعت هشت صبح 28 بهمن ماه در محل سالن صبا صداوسیمای خراسان رضوی واقع در جنب باغ ملی مشهد برگزار خواهد شد./930/پ202/ص
ارسال نظرات