۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۹۷۰۲۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری؛

وقف برای پژوهش و مراکز پژوهشی از نیازهای روز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: نیازهای مناطق مختلف متفاوت است اما ایجاد موقوفه هایی برای حل مشکل ازدواج جوانان، تهیه جهیزیه برای دختران، تأمین دارو برای بیماران، اشتغال، تولید ثروت و وقف برای مراکز پژوهشی و پژوهش از نیازهای ضروری جامعه و زمان ما است.
وقف


حجت الاسلام شوذب شیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: وقف به عنوان یک سنت حسنه در پیشرفت معنوی، فرهنگی و اجتماعی جامعه بر کسی پوشیده نیست، مسلمانان در مقاطع مختلف تاریخ بر اساس انگیزه های خیرخواهانه ای که داشته اند آثار ماندگاری پدید آورده اند.

وی در ادامه افزود: ساخت هزاران مرکز آموزشی، فرهنگی، درمانی، رفاهی و خدماتی افزون بر هزاران مرکز عبادی و اعتقادی گواه روشنی بر این مدعا است.

حجت الاسلام شیری با بیان این که پیامبر رحمت(ص) و صحابه حضرت نیز به این سنت حسنه عمل کرده و به آن توصیه فرموده اند، اظهار داشت:‌آبادانی که در این عرصه خاص به وجود آمده است وامدار سنت حسنه وقف است و نوع دوستان در جوامع مختلف اموال خود را صرف خدمت به دیگران و آبادانی جامعه و شهر و دیار خود کرده و می کنند.

وی یادآور شد: آثار تربیتی این سنت حسنه بسیار زیاد است، گسترش فرهنگ عدالت خواهی، نجات انسان از نا امیدی، فقر زدایی، کنترل ثروت و مبارزه با تکاثر طلبی و شکاف طبقاتی بخشی از آثار این سنت حسنه الهی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان چهار محال و بختیاری توجه به مقتضیات زمان و مکان در ایجاد موقوفه های جدید را بسیار ضروری دانست و تأکید کرد: واقفان و افراد خیر اندیش با توجه به نیازهای هر منطقه و نیازهای عصر کنونی می توانند نسبت به ایجاد موقوفه های جدید اقدام کنند.

وی تصریح کرد: نیازهای مناطق مختلف متفاوت است اما ایجاد موقوفه هایی برای حل مشکل ازدواج جوانان، تهیه جهیزیه برای دختران، تأمین دارو برای بیماران، اشتغال، تولید ثروت و وقف برای مراکز پژوهشی و پژوهش از نیازهای ضروری جامعه و زمان ما است./919/ت302/ع

ارسال نظرات