۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۹۷۰۴۳
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

امام خمینی دست گروه‌های التقاطی را از انقلاب اسلامی قطع کرد

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: همان‌گونه که امام حسین‌(ع) در نهضت خود شفاف در مقابل یزید ایستاد، امام خمینی‌(ره) نیز از همان ابتدا با رد کردن مشارکت کمونیست‌ها و مارکسیست‌ها، حساب انقلاب را از دیگران جدا کرد.
حجت الاسلام و المسلمين تقوي رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، صبح امروز در مراسم سالروز ورود امام خمینی‌(ره) به کشور، با اشاره به تقارن ایام سوگواری ائمه‌(ع) و دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: شعار "نهضت ما حسینیه" نشان دهنده هویت انقلاب ما است.

وی ادامه داد: روح عاشورا در جای جای انقلاب اسلامی ایران مشاهده می شود و این از امتیاز‌های شاخص این انقلاب است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی در 15 خرداد، افزود: شخصیت رهبران انقلاب اسلامی در مکتب عاشورا و حسین شکل گرفته بود و برهمین اساس نقطه شروع انقلاب از چنین مناسبت‌هایی شکل گرفت.

وی ادامه داد: این ارتباط و همراهی باید در مجالس مختلف از طریق مداحان، سخنرانان و نخبگان به نسل جدید منتقل شود.

حجت الاسلام تقوی با بیان این‌که داشتن رهبری الهی از دیگر شباهت‌های انقلاب حسینی و انقلاب خمینی است، اظهار داشت: همان‌گونه که امام حسین‌(ع) برای احیای دین خدا وارد صحنه دفاع از اسلام شد، در انقلاب اسلامی هم رهبر انقلاب و یاران او مرگ را شیرین می‌دانستند.

وی افزود: شهدای ما در دفاع از انقلاب اسلامی با تاسی از شهدای کربلا در حرکت به سمت میادین مین سبقت می‌گرفتند و با تلفیق عرفان و مبارزه، راه یاران حسین‌(ع) را دنبال می‌کردند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه‌ تکلیف‌محوری را از دیگر شباهت‌های انقلاب حسینی و انقلاب اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: امام (ره) می فرمودند ما مامور به تکلیف هستیم نه نتیجه و برهمین اساس تحقق منویات اسلام را تا آخرین قطه خون محور حرکت خویش قرار داد.

وی با بیان اینکه امام خمینی همانند امام حسین(ع) تسلیم امر الهی بودند، افزود: در عزل قائم مقام رهبری از سوی حضرت امام خمینی‌(ره)، ایشان فرمودند با خدا عهد بسته‌ام که رضای او را بر رضای دوستان و مردم مقدم بدارم.

حجت الاسلام تقوی تکیه بر مردم و عناصر مؤمن و خودی را از دیگر شباهت‌های این دو انقلاب دانست و ابراز داشت: دفاع از حزب الله و نیروهای انقلابی از اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی است و برهمین اساس امام سفارش کردند مواظب باشید انقلاب به دست نا‌اهلان نیفتد.

وی ادامه داد: رمز موفقیت نظام تاکنون تکیه بر مردم و بسیج بوده و بر همین اساس هیچ‌گاه دست خود را در مقابل مزدوران شرق و غرب دراز نکردیم.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ابراز داشت: همان‌گونه که امام حسین‌(ع) در نهضت خود شفاف در مقابل یزید ایستاد، امام خمینی‌(ره) نیز از همان ابتدا با رد کردن مشارکت کمونیست‌ها و مارکسیست‌ها، حساب انقلاب را از دیگران جدا کرد.

وی با اشاره به فتنه‌گری‌های پس از انتخابات سال گذشته‌ ابراز داشت: چهل میلیون رأی ملت را در این قضایا زیر سؤال بردند؛ اما رهبر انقلاب در این هشت‌ماه با مدیریت و تدبیر این انقلاب را رهبری کرد.

حجت الاسلام تقوی اضافه کرد: در سال گذشته فتنه‌گران شعارهای انقلاب را به شعار هایی همچون‌«نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» و «استقلال آزادی جمهوری ایرانی» تبدیل کردند، در روز قدس روزه‌خواری کردند و در روز عاشورا به عزاداران اهانت کردند؛ اما حامیان فتنه‌گران آن را محکوم نکردند.

وی تصریح کرد: هیأت‌ها سربازان حسین‌(ع) هستند و در این عرصه حاضر شدند که سبب فرار فتنه‌گران شد و امروز هم همین مردم حسینی در مقابل انواع توطئه، تحریم و حمله ایستاده‌اند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشوربا بیان این‌که امروز به برکت انقلاب اسلامی، رییس جمهوری در مجامع بین‌المللی قاطعانه از اسلام و انقلاب دفاع می‌کند، افزود: این قدرت عاشورایی است که ملت ما را عزیز کرده است.

وی گفت: امام خمینی‌شناسی و مکتب و شناخت یاران واقعی او وظیفه امروز ما است؛ چون بودند افرادی که یار امام بودند یا دسته دسته از امام حکم داشتند، ولی در هنگام امتحان همانند طلحه و زبیر پای آنها لغزید و در مقابل امام ایستادند./965/پ201/س
ارسال نظرات