۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۹۷۰۸۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مسابقات قرآن کریم کارکنان دانشگاه تبریز و مسابقه پیام کوتاه ریحانه با موضوع عفاف و حجاب در هشترود از مهم ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان دانشگاه تبریز همزمان با سراسر کشور در دو بخش شفاهی و کتبی در این دانشگاه آغاز به کار کرد.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: این مسابقات همزمان با ایام الله دهه فجر از 12 بهمن لغایت 18 بهمن ماه جاری برگزار می شود.

حجت الاسلام احمد حمیدی افزود: این مسابقات در رشته های تلاوت تحقیق، تلاوت ترتیل، حفظ جزء سی ام، حفظ 5 جزء اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 20جزء اول ، حفظ کل قرآن کریم و مفاهیم قرآن کریم برگزار خواهد شد.

به گفته وی، این مسابقات با هدف ترویج فعالیت های دینی و قرآنی در دانشگاه ها به منظور فراهم آوردن زمینه ای جهت انس بیش از پیش با مصحف شریف و انسان ساز قرآن کریم و مفاهیم تعالی بخش و همچنین نشر و بسط فضای معنوی عطرآگین قرآن در محیط دانشگاهی از سوی اداره فعایت های دینی و قرآنی اداره امور فرهنگی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری برگزار می شود.

وی افزود: این مسابقه در دو مرحله دانشگاهی و کشوری برگزار خواهد شد.

جشنواره شعر فجر در تبریز برگزار می شود

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره شعر فجر و تجلیل از دو شاعر پیشکسوت استان در تبریز خبر داد.

محمد دادی با اشاره به اهمیت و جایگاه شعرارزشی خاطرنشان کرد: شاعران انقلاب هماهنگ و همراه با رنگ و بوی مذهبی انقلاب مفاهیمی چون شهادت، ایثار، جهاد، عدالت و ظلم ستیزی را در آثار خود به تصویر کشیدند.

وی افزود: شعرای متعهد و ارزش مدار انقلاب باعث پیوند قالب های نو و کهنه شده و در هر یک از این دو وادی آثار قابل تقدیر و شایسته ای را خلق می نمایند.

دادی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر فجر در سراسر کشور و استانها اظهار داشت: این جشنواره در سطح استان آذربایجان شرقی نیز برگزار شده و آیین بزرگداشت دو شاعر پیشکسوت و فعال در عرصه ادبیات انقلاب اسلامی و همچنین تجلیل از 21 نفر از شاعران استان برگزار می شود.

وی افزود: در این آیین از استاد "جلال محمدی" متخلص به "گلچین" شاعر،‌ روزنامه نگار و نویسنده فعال عرصه شعر انقلاب و دفاع مقدس و استاد "عباس داداش زاده" متخلص به "فانی" شاعر و نویسنده عرصه ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی تجلیل می شود.

همایش ادبی شعر فجر استان هجدهم بهمن ماه جاری با همکاری انجمن ادبی تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، سپاه عاشورا، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس،‌خانه هنرمندان تبریز و سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار می شود.

مسابقه پیام کوتاه ریحانه در هشترود برگزار می شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هشترود گفت: مسابقه پیام کوتاه ریحانه با موضوع عفاف و حجاب در این شهرستان برگزار می شود.

حسین ممی زاده اظهار داشت:‌این مسابقه در جهت گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه و تاکید و تامل بیش از پیش بر این مقوله برگزار می شود.

وی گفت: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند پیام کوتاه خود را تا پانزدهم بهمن ماه جاری به شماره 30004603130313 ارسال نمایند.

گفتنی است، این مسابقه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هشترود با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شده و پنج پیام برتر در این خصوص معرفی خواهد شد.

مسابقات قرآن کریم نیروی های مسلح آذربایجان شرقی به کار خود پایان داد

اختتامیه مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی در آستانه فرارسیدن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در پایگاه دوم شکاری تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام رسول مشهوری مسؤول عقیدتی سیاسی پایگاه دوم شکاری تبریز طی سخنانی با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: اگر امروز نسیم بیداری در سرتاسر جهان به وزش درآمده است در سایه وجود پر برکت انقلاب اسلامی است که به مدد نفس قدسی امام امت این درخت تناور و شجره طیبه الهی به ثمر نشست.

وی در ادامه رهبری الهی را لازمه پیروزی در انقلاب ها دانست و خاطر نشان کرد: حوادث و رویدادهای سیاسی جهان عرب، امروز فقدان رهبری حکیمانه امثال امام امت را نشان میدهد و ما بیش از پیش به وجود پربرکت رهبری انقلاب بیشتر پی می بریم.

حجت الاسلام مشهوری در پایان افزود: امروز چیزی که کشورهای عربی کم دارند عشق به ولایت و روحیه شهادت طلبی است و این 2 عنصر است که می تواند نهضت اسلامی آنها را بی تردید به ثمر رساند./935/د102/س
ارسال نظرات