۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۹۷۳۴۲
امام جمعه موقت اهواز:

وحدت و یکپارچگی دوران انقلاب مثال زدنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز، در بیان وحدت مردم در دوران انقلاب اسلامی اظهار کرد: زبان ها و فرهنگ های مختلف در یکپارچگی مردم تأثیر نگذاشته بود، بلکه همه با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به میدان آمدند و با امام راحل (ره) بیعت کردند .
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز


حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در بیان وحدت مردم در دوران های مختلف انقلاب اظهار داشت: در مبارزات انقلاب، زبان ها و فرهنگ های مختلف در یکپارچگی مردم تأثیر نگذاشته بود بلکه همه با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به میدان آمدند و با امام راحل (ره) بیعت کردند .

وی به تلاش های رژیم پهلوی برای سرکوب انقلاب اشاره کرد و گفت: در اهواز و آبادان حکومت نظامی اعلام کردندو اجازه نمی دادند هیچ کس از ساعت 9 شب به بعد از خانه بیرون بیاید، اجتماع بیش از سه نفر ممنوع شده بود، تا آنجا که اگر می خواستند مجلس ختمی بگیرند باید از ژاندارمری کسب اجازه می کردند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: بنده به یاد دارم که در خیابان سلمان فارسی فعلی و در  خیابان های منتهی به آن شماری از ارتشیان حضور داشتند ،تانک ها به خیابان ها گسیل شده بودند، می خواستند رعب و وحشت بر شهر حاکم شود، اما مردم سلحشور ما شجاعانه راهپیمایی کرده و حکومت نظامی را لغو شده دانستند.

حجت الاسلام حسن زاده، افزود: با گسترش تدریجی انقلاب، مردم جرأت بیشتری پیدا کردند شعار مرگ بر شاه را در بین شعارهایشان آوردند شعار مرگ بر شاه همه جا را فراگرفته بود، از شهرهای بزرگ تا آخرین روستایی که ما داشتیم این مسئله مطرح بود، بعدها این شعارها کاملتر شد، کاملترین و زیباترین شعار همان شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است که تکامل یافته همه شعارهایی بود که در انقلاب داشتیم و انصافاً شعار بسیار کامل و جامعی بود.

وحدت و یکپارچگی عجیبی در آن دوران بر مردم حاکم بود

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: به یاد دارم که در دوران انقلاب عشایر تمام اقوام در انقلاب حضور داشتند، عشایر عرب، لر، بختیاری و دیگر اقوام حضور داشته و یک وحدت و یکپارچگی بسیار عجیبی بر مردم حاکم بود، یعنی بین عشایر مختلف، مردم و ارتش و شهربانی وحدت و صمیمیت ویژه ای به وجود آمده بود. در آن دوران به هیچ وجه اختلافی مطرح نبود، زبان ها و فرهنگ های مختلف در یکپارچگی مردم تأثیر نگذاشته و همه با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به میدان آمده و با امام راحل (ره) بیعت کردند .

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که انقلاب، شعارها و آرمان های حضرت امام خمینی (ره) در گوشت، پوست و خون مردم نفوذ پیدا کرده بود، اظهار داشت: مردم با تمام وجود این شعار ها را می دادند و آرمانهای حضرت امام را دنبال می کردند .
همه مردم اعم از بزرگ و کوچک، شهری و روستایی از هر قشری که بودند حقیقتاً انقلاب را با تمام وجود شان لمس کرده و همه چیز خود را در اختیار انقلاب و حضرت امام خمینی(ره) قرار داده بودند.

مسجد جزایری یکی از کانون های مهم انفلاب در اهواز بود

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: در آن دوران حساس و مهم، ما در محضر استاد بزرگوارمان آیت الله موسوی جزایری بودیم. قطب، کانون و مرکز انقلاب در خوزستان مسجد جزایری اهواز بود که آیت الله موسوی جزایری در این مسجد اقامه نماز داشتند و همه جوانان انقلابی گرداگرد ایشان جمع شده و تشکیلاتی به وجود آورده بودند . محور انقلاب در اهواز و استان ایشان بودند و مسجد جزایری به عنوان اولین مرکز انقلابی خوزستان، تاثیر بسزایی در انقلاب اسلامی داشت.

امام جمعه موقت اهواز به مجروح شدن خود در تظاهرات علیه حکومت پهلوی اشاره و تصریح کرد: در یک روز خونین انقلاب مجروح شدم و تیر خوردم که دو ماه گلوله در پایم بود. فراموش نمی کنم که به دلیل این جراحت شدید از خانه نمی توانستم بیرون بیایم، بعد که توانستم از خانه بیرون بیایم، اولین جایی که رفتم منزل آیت الله موسوی جزایری بود .

حجت الاسلام حسن زاده به نقش علما و روحانیان در دوران انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: نقشی که علما و روحانیون داشتند مهمترین نقشی است که در انقلاب وجود داشت ، رهبری انقلاب  بدست حضرت امام خمینی (ره) بعنوان یک روحانی و یک عالم بود و این از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب به شمار می رفت ، روحانیت با حضور خود در جبهه های مختلف، بیشترین نقش را در هدایت ملت و برنامه ریزی انقلاب داشت./945/ت301/ص

ارسال نظرات