۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۹۷۳۸۳
طلبه مبارز دوران پیروزی انقلاب اسلامی:

رمز ماندگاری انقلاب پیوند مردم و روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان مبارز و حاضر در قیام 29 بهمن تبریز گفت: روحانیت آگاه و مجاهد همواره در صدر تحرکات ضداستکباری مردم تبریز قرار داشته است.
روحانيت
حجت الاسلام نجف آقازاده، یکی از روحانیان مبارز و حاضر در قیام 29 بهمن تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: آنچه که مسلم است، نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری روحانیت بیدارگر و آگاه شیعه از سال 41 آغاز و در سال 57 به پیروزی رسید.

وی با بیان این‌که تحرکات حق طلباتپنه ملت ایران با رهبری روحانیت همواره با پیروزی و ختم به خیر شده است، تصریح کرد: در این میان نقش روحانیان مبارز تبریز همواره در سال های پرتلاطم انقلاب اسلامی با توجه به با برنامه ریزی‌های منسجم و مردمی در جهت سقوط ذلت‌بار پهلوی انکار‌ناپذیر است.

حجت الاسلام آقازاده با بیان این‌که روحانیت آگاه و مجاهد همواره در‌صدر تحرکات ضداستکباری مردم تبریز قرار داشته است، خاطر نشان کرد: رژیم طاغوت با انگیزه فراموش کردن خاطره شهدای نهضت سال 41 اقدام به تبعید امام راحل از ایران نمود و همین امر موجب شکل گیری انقلاب حول محور رهبریت ایشان در نجف، قم و دیگر شهرهای ایران شد.

مسؤول دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در تبریز مردمی بودن روحانیت و مساجد را یکی از رمزهای موفقیت و پیروزی مردم مسلمان در تشکیل حکومت دلخواه دانست و با اشاره به ابعاد مختلف قیام 29 بهمن تبریز گفت: رهبری این قیام خونین بر عهده روحانیت بود و تعامل تنگانگ بازاریان و روحانیون عامل دیگری در موفقیت این قیام خونین محسوب می شود.

وی ادامه داد: در آن روزها روحانیت آگاه مردم را در مساجد سازماندهی و هدایت می‌کردند و کسانی نظیر آیت‌الله قاضی‌طباطبایی، اشراقی، واعظی، غروی و ... مورد اعتماد مردم بوده و ملت نیز می‌دانستند که تنها با اعتماد و پیروی از روحانیت و امام خمینی(ره) است که می‌توانند، نسل خونخوار پهلوی را از ریشه نابود کنند و از بین ببرند.

حجت الاسلام آقازاده تصریح کرد: رمز ماندگاری و حیات این انقلاب مردمی و اسلامی، پیوند و ارتباط تنگاتنگ مردم و روحانیت است و این ارتباط در چه مکانی بهتر از مساجد می‌توان تجلی یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آغازگر قیام 29 بهمن سال 56، مردمی بودند که در مقابل مسجد قزلی تبریز تجمع کردند، عامل خشم مردم نیز در 29 بهمن، اهانت یکی از مزدوران رژیم به ساحت مقدس مسجد بود.

گفتنی است، در قیام 29 بهمن سال 1356 مردم تبریز 13 نفر شهید، 130 نفر مجروح و بیش از 600 نفر از سوی عوامل رژیم طاغوت دستگیر شدند./935/ت302/س
ارسال نظرات