۲۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۹۷۸۶۰
مسؤول دفتر فرهنگی حوزه علمیه خراسان:

تبیین منویات امام خمینی باعث نجات حوزه های علمیه از خطر تحجرگرایی می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان گفت: اگر منویات امام به صورت کامل و جامع بیان شود، حوزه ها از خطر تحجر گرایی و اسلام آمریکایی نجات می یابند.
حجت الاسلام محمدرسول رمضاني، مسؤول دفتر مديريت ارتباطات حوزه علميه خراسان،
حجت الاسلام محمدرسول رمضانی، مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نقش روحانیت را نقش انبیا عنوان کرد و اظهار داشت: روحانیت نیز همچون انبیا مردم را به سوی خدا دعوت می کردند و همانند انبیا در دعوتشان هیچگاه «انا ربکم» نبوده است، از همین رو مردم نیز با جان و دل روحانیت شیعه را به عنوان مبلغان و شاگردان امام صادق(ع) قبول داشته و دارند.

وی با بیان اینکه یک حوزه انقلابی باید پویا، زنده، گوش به فرمان رهبری، مجری منویات امام خمینی(ره) و دشمن شناس بوده و در سنگر حفاظت از اسلام مرزبان خوبی باشند تا پرچم این نهضت را به دست صاحب اصلی آن برسانند، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی است که زیر نظر رهبری مجتهد، هوشیار، فقیه و زمان شناس اداره می شود.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: در این نظام و به برکت انقلاب، رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تمام مسایل فکری و اعتقادی را زیر نظر دارند و کوچکترین انحراف را تذکر می دهند و در یک کلام برای سعادت و کمال انسان ها تلاش می کنند.

نسل جدید آمادگی بسیار خوبی برای دریافت اندیشه های امام راحل دارند

وی با تأکید بر انتقال فرهنگ انقلابی و فرهنگ ایثار و فداکاری علما به نسل جدید، بیان داشت: امروز نسل جدید کاملا روشن بوده و آمادگی بسیار خوبی برای دریافت اندیشه های امام راحل و احکام نورانی اسلام دارند.

مسؤول دفتر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه امروز تبیین اندیشه های امام نیاز به بازگو کردن آن توسط یاران مخلص و کسانی که مبانی امام را می شناسند، دارد، یادآور شد: طبق توصیه امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مبانی ایشان برگرفته از فقه جواهری و اسلام ناب است، باید آن ها را برای طلاب جوان تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر منویات امام به صورت کامل و جامع بیان شود، حوزه ها از خطر تحجر گرایی و اسلام آمریکایی نجات می یابند، خاطر نشان کرد: بیان منویات امام، طلبه های جوان را به سمت اسلام ناب محمدی و امانت های پیامبر که کتاب و سنت بود، هدایت خواهد کرد.

حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه منویات امام همواره مبارزه با طاغوت و انحرافات فکری اسلام امریکایی بوده است، افزود: پیروان امام، افراد دلسوز و مجاهد در سنگر حفاظت از مکتب اهل بیت(ع)، همواره آماده جان نثاری و مجاهدت های علمی و تقوایی در این مسیر هستند.

وی به وظیفه امروز روحانیت در جامعه اشاره کرد و گفت: وظیفه امروز روحانیت این است که ضمن تحصیل جدی باید پشتوانه فکری نظام و آموزه های دینی را با مبانی فقهی در زمینه های فرهنگی سیاسی اقتصادی، پزشکی و ... در قالب قانون برای مردم بیان کنند تا شاهد حکومتی کاملا اسلامی برابر با مبانی اسلام و منویات امام راحل باشیم.

مسؤول مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان بر قدردانی از انقلاب تأکید کرد و ادامه داد: امروز بهترین دوران برای اجرای آرمان های اسلامی است لذا باید قدر این انقلاب و فرصت های طلایی را بدانیم./934/ت302/ص
ارسال نظرات