۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۹۷۹۴۰
امام جمعه مشهد:

انقلاب اسلامی قابل تفکیک از مردم نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با اشاره به مردمی بودن انقلاب اسلامی ایران گفت: این انقلاب قابل تفکیک از مردم نیست و استکبار هم هر اقدامی انجام داده تا مبارزه کند، نخواهد توانست در درون عقاید و افکار مردم نفوذ کند.
 آموشي ارتقاي تخصصي خواهران طلبه بسيجي آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت ‌الله سیداحمد علم‌ الهدی، امام جمعه مشهد، 21 بهمن ماه، در جمع طلاب بسیجی مشهد در هتل نخل مشهد، با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در ژرفای اندیشه و درون دل های مردم ریشه دارد، ادامه داد: این انقلاب قابل تفکیک از مردم نیست و استکبار هم هر اقدامی انجام داده تا مبارزه کند، نخواهد توانست در درون عقاید و افکار مردم نفوذ کند.

بسیج قوی ترین جریان در انقلاب اسلامی ایران است

آیت الله علم الهدی با اشاره به عدم کاربرد ابزار استکبار برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران، ابراز داشت: در انقلاب اسلامی جریانات متعددی وجود دارد که در حال پویایی هستند و بسیج قوی ترین این جریان ها به شمار می رود.

وی با انتقاد از انعکاس ناقص سخنانش در سخنرانی مدرسه نواب مشهد،، بیان داشت: امروز معنای بسیجی یک نیروی محافظ، پاسدار و مرزدار قوی است زیرا نیروی بسیج در هر تشکیلاتی که وارد می شود، وظیفه نگهبانی از انقلاب در آن حوزه را بر عهده دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: طلاب بسیجی وظیفه دارند مرزبان اصول انقلاب در حوزه علمیه باشند. خطراتی از درون حوزه متوجه انقلاب است که این خطرات در جریانات دیگر وجود ندارد لذا طلاب باید نسبت به این آسیب ها بصیرت داشته باشند.

دشمن به آسیب های درونی حوزه بیش از سایر جریانات امیدوار است

وی با بیان اینکه بصیرت اصلی برای طلاب این است که بدانند در درون حوزه علمیه چه فتنه ها و ضربه هایی ممکن است به سراغ انقلاب بیاید، بیان داشت: دشمن به آسیب های درونی حوزه نسبت به انقلاب امیدوارتر از جریاناتی است که متوجه انقلاب می شود.

امام جمعه مشهد یادآور شد: هر جریانی که بخواهد با انقلاب مقابله کرده و فتنه ای را ایجاد کند با مقابله از سوی جریانات دیگر مواجه می شود مثلا در فتنه گذشته جریانات ارزشی و اصول گرایی در عرصه انقلاب در کشور تقویت شد اما دشمن دریافته اگر بتواند فتنه ای را در درون حوزه شکل دهد و تهاجمی را علیه انقلاب از درون خود حوزه شروع کند، این درخت تناور از داخل دچار آفت شده و قطع می شود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه تمام قوام و قدرت انقلاب ما در عینیت انقلاب با دین است نه در سیاست مداری ما، خاطر نشان کرد: آن چیزی که 32 سال باعث دوام انقلاب شده، دیانت انقلاب است زیرا مردم انقلاب را عین دین و دین را عین انقلاب می دانند و از همین رو تنها جریانی که امروز در برابر کفر جهانی ایستاده انقلاب ایران است.

وی یادآور شد: بر همین اساس اگر جریانی از درون حوزه برخاست و بیان کرد که این دیانت انقلاب اسلامی، دین نیست یعنی انقلاب راه دین را نمی رود،‌ دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و در چنین شرایطی وقتی مردم شک کنند که این انقلاب از دین جداست، از آن حمایت نمی کنند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تنها جریانی که می تواند در دل مردم شک و تردید ایجاد کند، جریان تحجر در حوزه است، ابراز داشت: تحجر فتنه ای است که از درون حوزه نفوذ می کند و تاثیر آن بر ایران کم نیست. اینکه یک استاد حوزه بگوید به 22 بهمن کاری نداریم یا نسبت به آن بی تفاوت باشد، این تفکر، تحجرگرایی است و شما طلاب بسیجی وظیفه دارید در برابر این جریان ایستادگی کرده و مبارزه کنید.

وی تأکید کرد: شما طلاب بسیجی نباید حتی در برابر تعرض به کوچک ترین واحد نظام بی تفاوت باشید، زیرا ارزش انقلاب بیش از این هاست.

دین حقیقت و کیانی جز انقلاب اسلامی ایران ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دین، حقیقت و کیانی جز انقلاب اسلامی ایران ندارد، اظهار داشت: دین منهای انقلاب یک جریان گوشه گیر و انزوا طلب به شمار می رود که به ما ربطی ندارد. عظمت عینی دین در انقلاب اسلامی است چون معتقدیم جریان دین در انقلاب است و کسی که با انقلاب مقابله کند، ضد دین است و به عنوان محارب با وی برخورد می کنیم.

وی با اشاره به اینکه آسیب دیگری که ممکن است از درون حوزه سر در آورد و حتما وابسته به یک جریان خارجی و استکبار است، مسئله روشنفکری است، ادامه داد: در این جریان روشنفکری، برخی افراد ژست دموکراتیک گرفته، امام، انقلاب و رهبری را تحلیل کرده و حوادث سیاسی را با حوادث جهان تطبیق می دهند، در این تحلیل ها اندیشه های خود را به کار می برند و مطالب دینی را در مقابل آن اصطلاحات برای مردم بیان کنند.

امام جمعه مشهد بر ایستادگی در مقابل این تفکر که نظام و عملکرد نظام باید مورد پسند دنیا باشد، تأکید کرد و افزود: نظام اسلامی ایران باید مورد قبول خدا و ائمه(ع) باشد نه استکبار.

جریان روشنفکری ممکن است در بین طلاب بسیجی نیز نفوذ کند

وی با بیان اینکه این روشنفکری ها ممکن است در بین طلاب بسیجی نیز نفوذ کند، بیان داشت: جریان روشنفکری در گام اول در برابر ولایت، ژست مقابله و مبارزه نمی گیرد بلکه ابتدا حرف رهبر را تحلیل بی طرفانه می کند، جریانات مقابل رهبری را مورد قضاوت قرار می دهند و در ادامه مباحث ولایت فقیه را مباحث قابل تامل بیان می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر تجهیز طلاب بسیجی بر مبانی ولایت فقیه و اعتقادی نظام، ابراز داشت: اصل ولایت فقیه یک مسئله کلامی است و تنها بخشی از آن به فقه برمی گردد در صورتی که روشنفکران بیان می کنند ولایت فقیه یک بحث فقهی است.

وی با بیان اینکه در 230 سال امامت ائمه(ع) مردم بدون امام نبودند، خاطر نشان کرد: چگونه است که خدا برای 230 سال، وجود امام را لازم دانسته اما در زمان 1170 سال غیبت امام، مردم را آزاد بگذارد و لزوم وجود امام را ضروری نداند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: بر اساس روایتی از امام زمان(عج) نیز، ایشان خود، بر رجوع به راویان حدیث، که همان مجتهدان هستند، تأکید کرده اند.

ضرورت شناخت مبانی فتنه در درون حوزه

وی بر شناخت مبانی فتنه در درون حوزه تأکید کرد و یادآور شد: بعد از شناخت این مبانی، وظیفه داریم در مقام تولید بصیرت در سایر مردم اقدام کنیم.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که حضور در روستا و بصیرت‌افزایی در بین مردم روستا اقدام خوبی است؛ اما باید توجه کنیم که فتنه همیشه از اجتماعات بزرگ بر می خیزید، افزود: ابتدا باید در شهرهای بزرگ بصیرت ایجاد کنیم و البته در این مسیر نباید از روستاها غافل شویم.

تشکیلاتی ویژه بانوان بسیجی در مشهد راه اندازی شود

وی بر راه اندازی تشکیلاتی ارزشی از سوی بانوان بسیجی در مشهد اشاره کرد و بیان داشت: به رغم این‌که در مشهد زنان متدین بسیاری داریم؛ اما هنوز تشکیلاتی که ویژه بانوان ارزشی و بسیجی در شهر تشکیل نشده است.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: مشهد بزرگ ترین شهر زیارتی جهان است و متاسفانه از این موقعیت استفاده نکرده و تشکیلاتی ویژه بانوان متدین را در این شهر شاهد نیستیم، تشکیلاتی که بتواند مسائل انقلاب و نظام را پیگیری کرده و در جامعه زنان ایجاد بصیرت کند.

وی با بیان اینکه ضروری است بسیج طلاب با هماهنگی با پایگاه‌های بسیج چنین تشکیلاتی را ساماندهی کند، خاطر نشان کرد: همواره در جریانات ضد ارزشی بانوان بیش از آقایان فعالیت می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بانوان متدین شهر و پایگاه عظیم بانوان در مساجد، قابل منسجم شدن هستند که اگر این تشکیلات راه‌اندازی شود بدنه عظیمی در بانوان به وجود می‌آید و می‌توانند جریانات سیاسی را تغذیه کرده و نیروهای ارزشی را بر سرنوشت سیاسی کشور حاکم کنند./934/پ201/س
ارسال نظرات