۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۹۷۹۵۱
امام جمعه موقت تهران:

بیرون رفتن مبارک، بیرون رفتن جریان دوستی با رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلم صدیقی گفت: غرب شروع به تضعیف روحیه و ایجاد شکاف بین گروه‌های مصری کرده است، ملت مصر باید هوشیار باشند که بیرون رفتن مبارک بیرون رفتن شخص نیست؛ بلکه بیرون رفتن جریان دوستی با رژیم غاصب اسرائیل است.
حجت‌الاسلام كاظم صديقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با تبریک به مناسبت به ولایت رسیدن حضرت ولی عصر‌(عج) اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران مبدأ تحول تاریخ بشر و نقطه عطف آغاز ظهور امام عصر(عج) است و جزء کرامت‌های امام و امت محسوب می‌شود که با مددهای غیبی همراه بود.

وی با اشاره به فرار حسنی مبارک افزود: این پیروزی جدید که شعاعی از انقلاب ایران بود نشان داد مردمی که راس الحسین را زیارت می‌کنند؛ امروز در برابر اسرائیل ایستادند و فرعون زمانشان را از صحنه بیرون کردند و همزمانی این حادثه بزرگ با 22 بهمن اتفاقی نیست، چون روز 22 بهمن از ایام الله است.

حجت الاسلام صدیقی با بیان این‌که مهم‌ترین اثر انقلاب ما «لا اله» بود که دیو را بیرون کرد، تصریح کرد: رژیم منحوس پهلوی از نظر سیاسی هیچ اراده ای نه خودش داشت و نه برای مردم باقی گذاشته بود و از نظر فرهنگی مأمور بود فرهنگ غرب را به ایران تحمیل کند که تا حد زیادی هم مؤثر بود.

وی افزود: از نظر اقتصادی و نظامی مستشاران بیگانه بودند که نبض اقتصاد و فرهنگ را در اختیار داشتند و ملت را چپاول می کردند و شرق و غرب چون در ایران سهم داشتند و باج می‌گرفتند، محکم هوای شاه را داشتند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نسل چهارم انقلاب بدانند در همین تهران که آن روز یک میلیون جمعیت داشت، دو هزار و 500 مرکز فحشا و 400 هزار بتری آب جو جابجا می‌شد و دولت از مراکز فساد ماهیانه می‌گرفت و از همان‌ها به کارکنان دولتی حقوق می‌داد.

حجت الاسلام صدیقی گفت: افراد نالایق سر کار بودند و از شکوفایی استعداد‌ها جلوگیری می شد و آنچه امروز جوانان ما موجب حیرت دنیا شدند در زمان طاغوت ممکن نبود. در مساجد دانشگاه اگر جوانی نماز می‌خواند تحقیر می شد و صدها از این نوع ننگ‌ها در آن زمان پیش آمد.

وی با بیان این‌که بسیاری از نقاط دنیا انقلاب شده است و مردم توانسند مانع را بردارند؛ اما موفق به برداشتن قدم بعدی نشدند اضافه کرد: در مشروطیت علما و مردم نقش داشتند؛ اما کار به جایی رسید که بزرگانی مثل شیخ فضل الله شهید شدند.

امام جمعه موقت تهران گفت: رهبری پیامبر گونه امام خمینی‌(ره) و بصیرتی که در روحیه‌ها دمیدند سبب شد قدم بعدی برداشته شود و نظام مبتنی بر اسلام تأسیس شود.

وی افزود: آن‌روز گفته می شد که اگر آزادی می خواهید به غرب و اگر عدالت اجتماعی می‌خواهید به شرق نگاه کنید؛ اما امام شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی سر داد که معنای آن این بود که عدالت اجتماعی و آزادی تنها در سایه اسلام محقق می شود.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: مسأله بعدی احیای اسلام ناب محمدی‌(ص) و بیداری اسلامی است که در جنوب لبنان، غزه، فلسطین و حالا در مصر تکثیر شد و ریشه شرک و فساد و ظلم و ضدینی را در دنیا شوزاند.

وی اظهار داشت: امروز اسلام و دنیای اسلام خود را شناخته اند و در هرجای این عالم در آمریکا و انگلیس و اروپا که مسلمانی پیدا می‌شود به خود می بالد که مسلمان است.

حجت الاسلام صدیقی گفت: ارائه راه نو در مدیریت جهانی و تجدید نظر در فقه فردی و سیاسی که انبیا آرزوی آن را داشتند بیش از 30 سال است که در ایران رخ داده؛ اما هنوز با قله فاصله داریم.

وی تصریح کرد: جدایی دین از سیاست که 400 سال غرب روی آن کار کرد تا بگوید دین برای عبادت گاه‌ها است، از سوی امام شکسته شد و امام به دنیا نشان داد که دین در قضاوت، اقتصاد، سیاست و همه شئون زندگی کارآمدترین روش را دارد که شرق و غرب را به زانو در می‌آورد.

امام جمه موقت تهران یادآور شد: 22 بهمن امسال پیروزی مصر را به دنبال داشت و 22 بهمن سال گذشته فاتحه فتنه‌گری و موانع اسلام ناب را خواند.

وی اضافه کرد: این‌که سردمداران انتفاضه مصر از مقام معظم رهبری با عنوان امام خامنه ای(مدظله العالی) نام می‌برند نشان می‌دهد که آنها می خواهند تجربه ایران را ادامه دهند.

حجت الاسلام صدیقی گفت: غرب شروع به تضعیف روحیه و ایجاد شکاف بین گروه‌های مصری کرده است و ملت مصر باید هوشیار باشند که بیرون رفتن مبارک بیرون رفتن شخص نیست؛ بلکه بیرون رفتن جریان دوستی با رژیم غاصب اسرائیل است.

وی افزود: دانشگاه الازهر مصر و علمای این کشور باید در صحنه حضور جدی داشته باشند و مواظب وحدت ملت خود باشند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به وحدت در کشور تصریح کرد: رییس جمهور عزیزمان که در صحنه بین‌المللی جزء افتخارات ما محسوب می‌شود باید در مسأله وحدت هم پیشگام باشد و همه مسؤولان باید زیر یک پرچم و نظام و با هدایت یک رهبر قدم بردارند.

وی در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز تصریح کرد: فلسفه جهاد فتح بهشت و رسیدن به قله است و بهشت محل حضور دائم در پیشگاه حق تعالی و زندگی با اراده است و لاغیر.

حجت الاسلام صدیقی گفت: امیر مؤمنان(ع) رزمندگان را جزء خواص اولیا معرفی می کنند و بهشتی که خداوند با خون شهدای انقلاب به روی ماگشود به گونه‌ای بود که درهای معرفت و خداجویی را برای ما باز کرد و درهای فساد بسته شد و همچنان بسته خواهد ماند./956/پ201/س
ارسال نظرات