۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۹۸۰۲۹
عضو خبرگان رهبری با اشاره انقلاب مردمی در مصر:

آمریکا درصدد نزدیک شدن به جناح‌های متمایل به غرب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: آمریکا درصدد نزدیک شدن به جناح های متمایل به غرب است، اعم از اینکه عمر سلیمان یا ارتش و یا هر فرد، گروه و یا جناح دیگری که باشد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: تحولات اخیر کشور مصر بی‌‌شباهت با انقلاب اسلامی ایران نیست، چراکه آمریکا و اسرائیل نیز در 19 دی سال 57 تلاش فراوانی برای عدم فرار شاه از ایران انجام دادند.

وی با بیان این‌که آمریکا نسبت به نوکران خود در منطقه حساس است، خاطر‌نشان کرد: به یقین تلاش اصلی آمریکا به ویژه رژیم صهیونیستی حفظ حسنی مبارک بود؛ اما با فرار این دیکتاتور فاسد، به فکر گزینه‌ای جایگزین برای وی هستند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: آمریکا درصدد نزدیک‌شدن به جناح های نزدیک به غرب است، اعم از این‌که عمر سلیمان یا ارتش و یا هر فرد، گروه و یا جناح دیگری که باشد، مهم تفکرات وی است که باید منافع آمریکا و ارسرائیل را در نظر داشته باشد.

امام جمعه مراغه با تاکید بر هوشیاری مردم مصر گفت: مردم انقلابی مصر تا امروز حرکتی بسیار عظیم انجام داده اند، اما مهم تر ادامه راه و عدم رضایت به حکومتی وابسته به آمریکا و وابسته به غرب است.

وی با بیان این‌که علت اصلی اعتراضات مردم و فرار حسنی مبارک، همکاری رژیم دیکتاتوری با رژیم صهیونیستی و خیانت به مردم این کشور بود، خاطر‌نشان کرد: حکومت شکست خورده مصر، سال‌ها با جنایت و ارعاب، مرتکب خیانت‌های فراوانی شده بود که از جمله آنها همکاری با رژیم غاصب در بستن مرز و جلوگیری از کمک به مردم غزه بود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی خیزش مردم مصر و دیگر ملت‌های عرب و اسلامی را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز شاهد گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل در دیگر ممالک آزادیخواه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: برکات معنوی و مادی انقلاب اسلامی در تمامی بخش‌های کشور ملموس بوده و باعث پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه های علمی‌، فرهنگی‌، اجتماعی و نظامی شده است.

امام جمعه مراغه ولایت‌مداری و رضایتمندی مردم را دو عامل مهم در تداوم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: تکریم مردم نباید منحصر به ایام خاصی از سال باشد، البته دولت خدمتگزار تلاش فراوانی برای رضایتمندی مردم داشته است./935/ت302/س
ارسال نظرات