۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۹۸۳۷۱
حاشیه های تجمع باشکوه طلاب قم؛

درخواست طلاب و فضلای حوزه علمیه برای خلع لباس فتنه گران در لباس روحانیت

خبرگزاری رسا ـ تجمع بزرگ اعتراض آمیز حوزه علمیه قم، با حضور پرشور اساتید، علما و طلاب و روحانیان در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد.
تجمع طلاب حوزه علميه قم در محکوميت اغتشاش 25 بهمن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در پی اغتشاش فتنه‌گران در روز 25 بهمن ماه، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم روز چهارشنبه با تعطیل کردن دروس خود در مدرسه علمیه فیضیه قم تجمع کرده و با سردادن شعارهای کوبنده؛ جریان فتنه و سران فتنه را محکوم کردند.

این مراسم که از سوی نهادهای حوزوی از جمله جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، حاشیه هایی نیز به همراه داشت.

با وجود این که زمان رسمی تجمع طلاب و روحانیان ساعت 30/10 دقیقه صبح اعلام شده بود، طلاب و روحانیان از ساعاتی قبل در اطراف و صحن مدرسه علمیه فیضیه و دارالشفا تجمع کرده بودند.

حجم انبوه طلاب و روحانیان تجمع کننده به حدی بود که افزون بر صحن مدرسه علمیه فیضیه، طبقات فوقانی این مدرسه تاریخ ساز در انقلاب اسلامی مملو از طلاب و روحانیانی بود که با شعارهای حماسی خود فتنه گران را منکوب کردند.

شعار اصلی طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم محاکمه سران فتنه و برخورد قاطع و انقلابی با فتنه گران بود که با شعارهای مختلف حاضران اعلام شد.

طلاب و روحانیان با سردادن شعارهایی از جمله مرگ بر موسوی و کروبی، لعن علی عدوک یا حسین« خاتمی، کروبی، میرحسین»، موسوی کروبی این آخرین پیام است، دستگاه انقلابی اعدام انقلابی، روحانیت بیدار است از فتنه گر بیزار است و دیگر شعارهای حماسی تنفر و انزجار خود را سران فتنه اعلام داشتند.


انتقاد از مواضع و سکوت هاشمی رفسنجانی از دیگر شعارهای طلاب و روحانیان تجمع کننده بود که از رییس مجمع تشخیص خواستند با محکوم کردن فتنه گران و سران فتنه و دفاع صریح از رهبر انقلاب و ولایت فقیه، به مواضع چندپهلوی خود پایان دهد و جریان آشوب 25 بهمن را محکوم کند.

بر در و دیوار مدرسه فیضیه تصاویر امام راحل، مقام معظم رهبری، پلاکاردها، و پارچه نوشته‌هایی نصب شده بود که خشم حوزویان را از اقدام فتنه‌گران و سران و عوامل فتنه نشان می داد.

در این تجمع بزرگ آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری به ایران سخن پرداخت که با سخنان شور انگیز خود حال و هوایی خاصی به تجمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم داد.

اغتشاشگران بی تردید محارب و باغی هستند
وی با بیان این که ما به صراحت اعلام می‌کنیم موسوی و کروبی مصداق باغی و محارب هستند، اهداف این جریان را تشریح کرد و سکوت در برابر این اتفاق را غیر قابل پذیرش دانست و تاکید کرد: سکوت کنندگان نمی‌توانند بگویند در این حوادث نقشی نداشته‌اند؛ زیرا آن کسی که در برابر جنایات ساکت باشد برادر کسی است که به جنایت رضایت می‌دهد.

این بخش از سخنان آیت الله سید احمد خاتمی با شعارهای طلاب علیه رییس مجمع تشخیص مصلحت همراه بود که از وی خواستند بیش از این به موضع گیری های چند پهلوی و گاهی به نعل زدن و گاهی به میخ زدن ادامه ندهد.

آیت الله خاتمی برخورد قاطع و مجازات همه فتنه‌گران به ویژه کروبی و موسوی را خواسته تجمع کنندگان و همه ملت ایران از دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد: از همه مسؤولان محترم نظام می خواهیم برخورد قاطع و انقلابی با همه جریان‌ها فتنه داشته باشند، چرا که اینها مرتکب جرم ها و جنایات بسیاری شده اند و مردم نیز بیش از این، این وضعیت را تحمل نخواهند کرد.

پس از پایان سخنرانی آیت الله خاتمی، تجمع کنندگان شعارهای خود را ادامه دادند و با شعارهایی از جمله این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، سبز فقط سبز علی رهبر فقط سید علی، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد ودیگر شعارهای حماسی تبعیت خود را از مقام معظم رهبری نشان دادند.

تجمع کنندگان همچنین با بستن یک دار خواسته جدی خود از مسؤولان قضایی درباره سران فتنه و فتنه گران را به صورت نمادین اعلام و بر ضرروت قاطعیت بیشتر دستگاه قضایی در برابر اصحاب و سران فتنه تاکید کردند.

در پایان این تجمع طلاب و روحانیان با قرائت قطعنامه ای که در شش بند و دو صفحه تنظیم شده بود، ضمن اعلام وفاداری به نظام اسلامی و تبعیت از رهبر انقلاب، از هاشمی رفسنجانی خواستند صف خود را از دشمنان نظام جدا کند و تلاش های جانبدارانه از سران فتنه را متوقف سازد.

در این قطعنامه همچنین ضمن محکومیت و ابراز تنفر و انزجار از برخی افراد فتنه جو در حوزه های علمیه، از مسؤولان دادگاه ویژه روحانیت خواسته شد با این افراد برخورد قضایی لازم را صورت دهند.

دراین تجمع پرشور شماری از اعضای جامعه مدرسین، شخصیت های حوزوی، علما و مسؤولان حوزه از جمله آیت الله مرتضی مقتدایی و آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین نیز حضور داشتند.

این گزارش می‌افزاید، مراجع تقلید و علما نیز در اعتراض به اقدام ننگین اصحاب فتنه، دروس خارج خود را روز چهارشنبه تعطیل کردند.

گفتنی است، روز جمعه هفته جاری نیز بعد از نماز جمعه اقشار مختلف مردم قم تظاهرات برپا خواهند کرد و انزجار و نفرت خود را از سران فتنه و فتنه گران نشان می دهند./924/پ202/ج
ارسال نظرات