۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۹۸۳۸۸
آیت الله جوادی آملی:

دانشگاه شناخت روح، مسجد و حسینیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله جوادی آملی گفت: مساله نفس و بدن مهم ترین مسئله معرفتی است که با سرشت و سرنوشت ما ارتباط دارد.
ديدار دانش آموختگان جامعه المصطفي العالميه با آيت الله جوادي آملي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با رییس دفتر تبلیغات اسلامی، دبیرخانه و اعضای هیئت علمی همایش بین المللی نفس و بدن با بیان اینکه مساله نفس و بدن از مهم ترین مسائل معرفتی است، اظهار داشت: مساله نفس و بدن مهم ترین مسئله معرفتی است که با سرشت و سرنوشت ما ارتباط دارد و هر اندازه در این راستا تلاش کنیم باز هم کم است.

وی ادامه داد: شناخت ما از روح خیلی کم است، ما خودمان را فقط در محدوده اینکه بتوانیم بدنمان را اداره کنیم شناحته ایم، بررسی این موضوع راه حوزه و دانشگاه نیست بلکه راه مسجد و حسینیه است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما حوزویان و دانشگاهیان مشکل نظری داریم، یادآور شد: حوزویان و دانشگاهیان سعی می کنند تا مشکلات نظری خود را از راه بدیهی حل کنند، ما در باره موضوعی همایش داریم که ابزارمان بسیار کم است.

وی با بیان اینکه ما درباره موضوعی قصد داریم بحث کنیم که یک طرف آن به خداوند وصل است و یک طرف آن دست انسان است، خاطرنشان کرد:جریان روح غیر از بحث های علم حصولی است، بوعلی با همه هوشمندی با علم نفس و بدن مشکل جدی داشت.

آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: برخی سوالاتی که در ارتباط با روح مطرح می شود این است که روح چیست، چرا به اینجا آمده و رابطه اش با بدن چیست، برخی ها می گویند که نفس آنقدر قوی است که می تواند رابطه تنگاتنگی با خداوند داشته باشد.

وی با بیان اینکه در علم النفس می گویند، نفس می تواند به آنجا برسد که وحی پذیر باشد، تصریح کرد: شما باید از فضلا و اندیشمندانی که از خارج کشور و داخل کشور دعوت کرده اید بخواهید که برای سوالاتی که در رابطه با نفس و روح مطرح شده است راهکار و پاسخ هایی را بیان کنند.

همچنین در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمدتقی سبحانی گزارشی از نحوه برگزاری و مقالاتی که تاکنون به دبیرخانه همایش بین المللی نفس و بدن رسیده است ارائه کرد.

گفتنی است، همایش دو روزه بین المللی نفس و بدن 18 و 19 اسفند ماه در قم برگزار خواهد شد./916/د102/ع

ارسال نظرات