۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۹۸۳۸۹

بازدید هیأت اعزامی ترکیه از حوزه علمیه طالبیه تبریز

خبرگزاری رسا ـ جمعی از تجار، بازرگانان و هیأت همراه رییس جمهور ترکیه از مسجد جامع و حوزه علمیه طالبیه بازدید کردند.
بازديد هيئت ترکيه اي از طالبيه تبريز بازديد هيئت ترکيه اي از طالبيه تبريز بازديد هيئت ترکيه اي از طالبيه تبريز بازديد هيئت ترکيه اي از طالبيه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، تعدادی از تجار، بازرگانان و هیأت همراه عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته از مسجد جامع و حوزه علمیه تبریز واقع در منطقه راسته کوچه این شهر بازدید کردند.

مدیر حوزه علمیه طالبیه در دیدار با این هیأت اعزامی ضمن تشریح تاریخ تشیع در تبریز اظهار داشت: حوزه علمیه طالبیه یکی از قدیمی ترین مراکز آموزش فقه در جهان تشیع به شمار می رود.

وی با اشاره به چگونگی کسب علوم و معارف دینی از سوی طلاب حوزه های علمیه خاطر‌نشان کرد: شاه اسماعیل صفوی برای نخستین بار در تاریخ ایران مذهب تشیع را در این مکان رسمی اعلام کرد.

گفتنی است، پیش از این اعلام شده بود که عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه نیز از مجموعه بازار، مسجد جامع و حوزه علمیه طالبیه تبریز دیدن می کند که به علت حضور در ضیافت کنسولگری ترکیه در تبریز و ترافیک برنامه‌ها لغو شد.

بر اساس این گزارش، رییس جمهور ترکیه 27 بهمن ساعت 19:30 دقیقه تبریز را به مقصد ترکیه ترک کرد.

بنا بر اعلام استانداری آذربایجان شرقی در این سفر 135 مقام دولتی از جمله وزیران خارجه، کشور و انرژی، 100 تاجر و 25 خبرنگار ترکیه‌ای عبدالله گل را همراهی کردند./935/پ202/س
ارسال نظرات