۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۹۸۴۴۵
آیت الله طبرسی:

هویت‌بخشی فرهنگی به جامعه‌ مهم‌ترین رسالت روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، هویت بخشی به فرهنگ جامعه را یکی از مهم ترین وظایف امروز روحانیت دانست و گفت: دشمنان نظام اسلامی با تغییر جبهه مبارزاتی خود از جنگ سخت به جنگ نرم، به مبارزه با تفکر و اعتقادات نسل جوان برخاسته‌اند.
آيت الله نور الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در مراسم چهلمین روز در گذشت حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی، مدیر حوزه علمیه رستمکلا، روحانیت را مشعل داران شریعت و هدایت در جامعه معرفی کرد و گفت: این قشر تأثیر‌گذار از گذشته به عنوان تبیین کننده احکام اسلامی برای جامعه را بر عهده داشته است و بر همین روال نیز در حال گذران است.

وی افزود: البته روحانیت به مقتضای زمان دارای نقش های متعددی است که در این رابطه نقش روحانیت در انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی، فتنه 88 و بصیرت افزایی قابل بررسی و تبیین است.

آیت الله طبرسی با اشاره به نقش محوری و بنیادی  روحانیت در انقلاب بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب روحانیت در نظام سیاسی و اجتماعی و اجرایی کشور، نقش بسزایی ایفا کرده است و به دلیل اعتماد به جایگاه روحانیت جامعه در مسیر صحیح قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، وحدت و همدلی را مهم ترین نیاز امروز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اکنون دشمنان نظام علیه انقلاب اسلامی و ولایت فقیه با همه توان بسیج شده‌اند و باید در این راستا هوشیار‌تر از گذشته حرکت کنیم و بصیرت در جامعه را افزایش دهیم.

آیت الله طبرسی افزود: هویت‌بخشی به فرهنگ جامعه از جمله نقش‌های مهم روحانیت است که باید در راستای دفاع از آرمان‌های انقلاب، امام راحل و شهدا بیش از گذشته وارد شود.

وی با بیان این که مهم‌ترین مسؤولیت روحانیت، آگاه‌سازی جامعه است، ادامه داد: طلاب و روحانیان باید این مسأله مهم را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و در این راه تلاش بیشتری کنند.

آیت الله طبرسی گفت: دشمنان نظام با تغییر جبهه مبارزاتی خود از جنگ سخت به جنگ نرم، به مبارزه با تفکر و اعتقادات نسل جوان برخواسته اند در حالی که نسل ما با اطاعت‌پذیری از ولی فقیه وفادار به انقلاب و آرمان‌های اسلام است.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با گرامیداشت نام و یاد مرحوم ایازی از وی بعنوان عارف برگی نام کرد که عمری را در دفاع از آرمان های امام و انقلاب گذرانده است.

وی خاطر نشان کرد: حجت الاسلام و المسلمین محمد‌جواد ایازی بعد از رحلت پدر بزرگوارشان آیت الله  ابوالحسن ایازی در امر تدریس در حوزه اهتمام ویژه داشتند و به دلیل مردم‌داری و خلوص نیت مورد توجه فراوان قرار گرفته‌اند.

آیت الله طبرسی در پایان گفت: مرحوم محمدجواد ایازی در رشد روانی و اعتلای فکری جامعه مذهبی نقش مهمی داشته که باید با ادامه راه وی افکار و اندیشه‌های این مرد بزرگ در جامعه ترویج شود./950/پ202/س

ارسال نظرات