۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۹۸۷۴۵
آیت الله طبرسی:

نفاق و فتنه در جامعه قرآنی جایگاهی ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمنان نظام اسلامی با تهدید، تحریم و فتنه های گوناگون قصد ضربه زدن این نظام الهی را دارند، گفت: آنها باید بدانند تا زمانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی با محوریت قرآن و ولایت حرکت می کند، هیچ قدرتی توان مقابله با آن را ندارد.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی مرکز تربیت معلم قرآنی شمال کشور در ساری، با اشاره به توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مباحث دینی و قرآنی گفت: در سی سال گذشته مسائل دینی و قرآنی در کشور از رشد بسیار بالایی برخوردار بوده است.

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت قرآن کریم به پیروزی رسید، افزود: امروز نیز این نظام الهی با تکیه بر آموزه‌های الهی و قرآنی به اهداف بلند خود دست یافته است.

امام جمعه ساری، ترویج و تقویت آموزه‌های قرآنی در سطوح مختلف جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: مفاهیم قرآنی باید همه شؤون زندگی فردی و اجتماعی ملت ایران اسلامی نهادینه شود.

آیت الله طبرسی، عدم توجه به آموزه های الهی و قرآنی را یکی از مهم ترین نقاط ضعف بشر امروز عنوان کرد و گفت: توجه به آموزه های قرآنی تنها عامل رفع ناهنجاری ها و مشکلات دنیای مادی امروز است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه بشر امروز غرق در مسائل مادی و دنیوی است، ادامه داد: فاصله گرفتن از آموزه‌های قرآنی انسان را از معنویت دور کرده و انحراف می کشاند.

امام جمعه ساری، دنیای امروز را تشنه معارف اهل بیت(ع) و آموزه‌های قرآنی دانست و با اشاره به نقش علما و روحانیت در نهادینه‌کردن آموزه‌های دینی در جامعه افزود: روحانیت باید آموزه‌های الهی را در سطوح مختلف جامعه تقویت کند.

وی، جامعه قرآنی را مصون از هر‌گونه خطر و هجمه دانست و تأکید کرد: اگر در جامعه ما آموزه‌های قرآنی در بخش‌های مختلف جامعه نهاینه شده باشد، هیچ قدرتی توان مقابله با نظام اسلامی را نخواهد داشت که در ‌سی سال گذشته نیز همین‌گونه بوده است.

آیت الله طبرسی همچنین بر ضرورت گسترش صحیح مبانی قرآنی و شناساندن زوایای مختلف آن در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: در این راه هر کس به اندازه توان خود باید در جامعه تلاش کند و البته وظیفه متولیان دینی و فرهنگی سنگین تر است و در چنین جامعه ای نفاق، تفرقه و تشتت جایی ندارد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمنان نظام اسلامی با تهدید، تحریم و فتنه های گوناگون قصد ضربه زدن این نظام الهی را دارند، گفت: آنها باید بدانند تا زمانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی با محوریت قرآن و ولایت حرکت می کند، هیچ قدرتی توان مقابله با آن را ندارد./950/پ202/س
ارسال نظرات