۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۹۸۸۲۸
با قرائت بیانیه پایانی؛

بیست و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ بیست و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی، شب گذشته با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.
کنفرانس وحدت اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه بیست و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، علما، اندیشمندان و متفکران اسلامی و برخی چهره های دینی و فرهنگی، شب گذشته در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در این مراسم گفت: امروزه ملت های اسلامی بیدار شده و در برابر دیکتاتورهایی که مخالف احکام اسلامی هستند و با نماز و حجاب به دشمنی می پرداختند بپا خواستند.

وی افزود: حکام تونس و مصر به دلیل اینکه جایگاهی میان مردم نداشتند مجبور به فرار شدند و ملت ها نشان دادند اگر اراده کنند می توانند بر شب سیاه غلبه نمایند و زنجیرها را پاره کنند.

حسینی با اشاره به ترفندهای دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: آمریکا و غرب برای اینکه انقلاب را منحرف کنند به حرکت و تغییرهای ظاهری دست زدند، اما درایت امام خمینی(ره) سبب ناکام ماندن این نقشه ها شد و با کنار زدن عوامل ظلم و ستم به مردم، عامل تحول در کشور شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمریکا را حامی دیکتاتورها توصیف کرد واظهار داشت: آمریکا هم اکنون به گونه ای سخن می گوید که خود را مخالف حکام تونس و مصر و حامی مردم قلمداد می کند در حالی که تا آخرین لحظه از این دیکتاتورها حمایت کرد.

شیخ عبدالفتاح آل بزم مفتی دمشق نیز پس از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به سخنرانی پرداخت و از اظهارات سید محمد حسینی تقدیر کرد.

محیی الدین کبیر رهبر حزب جنبش اسلامی ازبکستان نیز انقلاب کشورهای عربی را برگرفته از انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد: ارزش انقلاب های مردمی در تونس و مصر و سایر کشورهای عربی که از انقلاب اسلامی ایران سرچمشه می گیرند به مراتب بیشتر از انقلاب سایر ملت های جهان است.

وی ایران را حامی کشورهای اسلامی خواند و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با وجود اینکه بیش از 30 سال است در محاصره اقتصادی، سیاسی و اجتماعی قرار داد، ولی به حمایت خود از کشورهای اسلامی ادامه می دهد.

کبیر خطاب به ملت های اسلامی گفت: اگر در انقلاب خود با ایران همراه شوید پیروز خواهید شد و اگر به مسایل داخلی خودتان بسنده کنید نتیجه ای جز شکست در انتظارتان نخواهد بود.

این مراسم با قرائت بیانیه اختتامیه پایان یافت.

بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور علما و اندیشمندان 57 کشور اسلامی و به مدت سه روز با موضوع راه کارهای اندیشه ای و کاربردی تحقیق مذاهب اسلامی برگزار شد و شرکت کنندگان در این کنفرانس در سه کمیسیون به ارائه مقالات مرتبط با موضوع و دیدگاه های خود پرداختند./980/گ
ارسال نظرات