۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۹۸۹۶۳
آیت الله صافی گلپایگانی:

حوزه باید خود را برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات روز آماده کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، با تاکید بر این نکته که حوزه باید خود را برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات روز آماده کند، رسالت حوزه های علمیه و روحانیان را در مقطع حساس کنونی بسیار سنگین توصیف کرد.
آيت الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، چهارشنبه شب، در مراسم افتتاح رسمی ساختمان جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) راه اندازی این مرکز را باقیات الصالحات و صدقه جاریه بسیار بزرگی برای مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی دانست و یاد و خاطره این مرجع تقلید فقید را گرامی داشت.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ایشان از نظر علمی و همچنین آثار و تالیفاتی که از ایشان به جای مانده است جامع هستند و همچنین مرکز فقهی ائمه اطهار نیز یک مرکز مناسب جهت تعلیم و تعلم فقه آل محمد(ص) است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: مؤسسه فقهی ائمه اطهار که زیر نظر آقازاده مرحوم حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی اداره و مدیریت می شود یک مرکز عظیم است و امیدواریم این نهاد، علما و فقهای برجسته ای را تحویل دنیای علم و تشیع بدهد.

وی در ادامه با اشاره به رسالت های سنگین حوزه های علمیه در عصر کنونی افزود: با گسترش وسایل ارتباطی شرایط برای نشر معارف اهل بیت(ع) بیش از هر زمانی فراهم شده و امروز حجت بر حوزویان تمام شده است و ما اگر کوتاهی کنیم عذری از ما پذیرفته نخواهد بود و در روز قیامت مورد سؤال خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه بلاغ مبین را رسالت حوزه های علمیه دانست و ابراز داشت: بحمدلله بعد از انقلاب اسلامی شرایط بسیار خوبی برای حوزه های علمیه فراهم شده است و باید از این فرصت جهت نشر معارف اهل بیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه به هر میزان برای عرضه فقه و معارف اهل بیت(ع) به دنیا تلاش کنیم، کار بزرگی را انجام داده ایم، خاطرنشان کرد: حوزه باید خود را برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات روز آماده کند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت:‌ دنیا امروز تشنه معارف اهل بیت عصمت و طهارت است و در دنیایی که خلا معنویت احساس می شود باید این معارف غنی را به دنیا عرضه کرد و نشر داد.

وی جامعیت را از جمله امتیازات فقه شیعه بر سایر فقه ها دانست و اضافه کرد: هرچند مسائل مستحدثه زیاد شده است، اما مساله ای نیست که پاسخ آن در معارف اهل بیت(ع) و فقه شیعه نباشد و این مساله بسیار مهم است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ابراز داشت: یکی از وجوه تمایز فقه شیعه بر سایر مکاتب فقهی این است که مدت زمانی که این فقه با منبع وحی اتصال داشته خیلی بیشتر از سایر فقه ها است. /924/پ201/ج

ارسال نظرات