۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۹۸۹۶۶
امام جمعه خوی:

وحدتی پایدار است که مبنای خدایی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری با اشاره به ضرورت وحدت بین علمای شیعه و سنی گفت: وحدتی موفق و پایدار خواهد بود که ریشه و اساس خدایی داشته باشد.
جلسه هفته وحدت جلسه هفته وحدت مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه نمازي در هفته وحدت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، رییس حوزه های علمیه خوی، در نشست روحانیان شیعه و سنی که به مناسبت میلاد مسعود پیامبر اکرم‌(ص) در دفتر امام جمعه برگزار شده بود با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: تنها وحدتی موفق و پایدار خواهد بود که ریشه و اساس خدایی داشته باشد چراکه خداوند در سوره انفال می فرماید‌«‌لَوْ أَنْفَقْتَ ما فِی الْأَرْضِ جَمیعاً ما أَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ وَ لکِنَّ اللَّهَ أَلَّفَ بَیْنَهُمْ إِنَّهُ عَزیزٌ حَکیم».

ابزارهای متعددی برای تشکیل اتحاد جماهیر اسلامی وجود دارد

وی در ادامه به اشاره به ابزارهای وحدت در میان کشورهای اروپایی اذعان داشت: ما امروز در جهان مشاهده می کنیم کشورهای اروپایی یک وحدتی به نام «‌اتحادیه اروپا » به وجود آوردند که بر اساس آن مرزهای جغرافیایی را برداشته و پول واحد به نام «‌یورو » طراحی کرده‌اند و از این طریق بخش مهمی از مشکلات سیاسی خود را حلّ می‌کنند که مسلمانان نیز برای رسیدن به وحدت و تشکیل «‌اتحاد جماهیر اسلامی» ابزارهای متعددی در دست دارند.

برانگیختن تعصبات جاهلانه، ابزار کهنه استکبار در ایجاد تفرقه

حجت الاسلام شکوری در بیان مشترکات مسلمانان برای ایجاد وحدت و اتحاد گفت: اعتقاد به خدا، پیامبر و کتاب واحد و همچنین اعتقاد به اعمال عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مشترک مانند نماز، روزه، جهاد، حج، نمازهای جمعه، عید قربان و عید فطر و مهم‌تر از همه داشتن دشمنان مشترک همانند آمریکا، اسرائیل، انگلستان و سایر هم پیمانان منطقه‌ای و اروپایی آنان می‌تواند از جمله ابزار وحدت مسلمانان باشد.

وی در ادامه تمسک به سبّ، لعن و مطاعن بزرگان اسلامی با استفاده از انسان های ساده لوح، برافروختن اختلافات مذهبی، کلامی و تاریخی و همچنین برانگیختن تعصبات جاهلانه را از جمله ابزار استکبار جهانی در ایجاد تفرقه و نفاق در میان مسلمانان عنوان کرد و افزود: تعصب بی جا آفت عقل است چراکه رسول خدا‌(ص) می فرماید‌‌«‌مَنْ کَانَ فِی قَلْبِهِ حَبَّةٌ مِنْ خَرْدَلٍ مِنْ عَصَبِیَّةٍ بَعَثَهُ اللَّهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ مَعَ أَعْرَابِ الْجَاهِلِیَّة».

اگر دلسوز اسلام هستید دست از تفرق بردارید

رییس حوزه علمیه خوی بیان معمارکبیر انقلاب اسلامی را بهترین مصداق و دستور عینی برای ایجاد وحدت در میان مسلمانان عنوان و اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) که بزرگ‌ترین منادی وحدت در قرن اخیر بودند در یکی از سخنرانی‌های خود در سال 58 هـ.ش در زمینه ضرورت حفظ وحدت اسلامی می فرماید:‌«‌امروز سر ولایت امیرالمؤمنین‌(ع) اختلاف‌کردن، خیانت به اسلام است. امروز این حرف ها را طرح نکنید. مبادا با اعمال شما اسلام فراموش شود. اگر دلسوز اسلام و ملّت و کشورتان هستید دست از تفرّق بردارید.»

بصیرت اساس حفظ دین است

وی در پایان خطاب به طلاب جوانی که همزمان با میلاد مسعود پیامبراکرم(ص) معمم می شوند بصیرت را اساس حفظ دین عنوان کرد و گفت: شناخت صحیح از دین از مهم‌ترین ابزارهای حفظ دین و سلامت انسان است و یک مبلّغ دینی با توجه به رسالت جهانی خویش، لازم است زمان شناس شود و با آگاهی به موضوعات سیاسی و ویژگی های حاکم بر عصر خود بر بصیرت خویش بیافزاید./938/پ202/س
ارسال نظرات