۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۰۴۹

فعالیت رسمی بنیاد آیت فضل به زودی آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ اساسنامه بنیاد آیت فضل در بیت مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل تدوین و مورد تصویب مؤسسان قرار گرفت.
حجت الاسلام حميد بني فضل
حجت الاسلام حمید بنی فضل، فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل از علمای تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: اولین اجلاسیه مؤسسان بنیاد بین المللی علمی فرهنگی پژوهشی ایت فضل در محل بیت حضرت ایت الله حاج شیخ مرتضی بنی فضل‌(ره) برگزار شد.

وی خاطر‌نشان کرد: محل فعالیت بنیاد در بیت آن مرحوم است که نماد ساده‌زیستی روحانیت و پایگاه و ملجأ امت حزب الله و شهید‌پرور آذربایجان بوده و به زودی فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

حجت الاسلام بنی فضل با تشریح بخشی از اهداف و وظایف بنیاد آیت فضل گفت: جذب بزرگان عرصه علم و فرهنگ و پژوهش از میان علما، فضلا و محققان حوزه های علمیه و اساتید متدین و انقلابی دانشگاه ها جهت استفاده در زمینه‌های مختلف علمی اجتماعی و دینی، نشر و ترویج آثار علمی فرهنگی فقهی و حقوقی آیت الله بنی فضل و سایر علما و شخصیت ها و همچنین تبیین عقاید فرق ضاله و مقابله با انها در جامعه و تبیین عقاید حقه شیعه از مهمترین اهداف این بنیاد است.

وی تاسیس مدارس و مراکز آموزش عالی و آموزشگاه های علمی جهت تربیت نخبگان و اینده سازان متدین و متعهد و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی خصوصا اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و برگزاری و برپایی نشست ها و همایش ها و سمینارهای علمی فرهنگی مذهبی را از دیگر اهداف این بنیاد برشمرد.

فرزند مرحوم ایت الله فضل خاطر نشان کرد: همه مؤسسان بنیاد از علمای اعلام و از شاگردان حضرت آیت الله بنی فضل(ره) بوده و خدمات فراوانی به نظام اسلامی داشته اند.

مدیر سابق حوزه علمیه استهبانات اظهار داشت: حجت الاسلام سیدمحمد رضا میر تاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور؛ حجت الاسلام سید محمد جواد فقیه از علمای اصفهان، حجت الاسلام سیدداوود روحانی اصل از فعالان و مبارزان قبل و بعد از انقلاب، علی ربانی از مبارزان قبل و بعد از انقلاب و نماینده سابق مردم قم در مجلس را از جمله مؤسسان بنیاد آیت فضل معرفی کرد.

وی حجت الاسلام علی عباس زاده دادستان سابق تبریز و رئیس دادگاه تجدید نظر، بهلول علیزاده رئیس یکی از شعبات دادگاه تجدید نظر، حجت الاسلام علی کریم زاده از اساتید حوزه علمیه قم و تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم اباذری محقق و مؤلف مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حجت الاسلام محمدرضا باباخانی از فضلای حوزه علمیه قم و مدیر مدرسه فقهی آیت الله شبیری زنجانی در قم، حجت الاسلام قربانعلی شجاعی از فضلای حوزه علمیه قم، حجت الاسلام خلیل خلیلی از فضلای حوزه علمیه قم، حجت الاسلام کریم شائق نیک نفس، امام جمعه سابق خسروشهر را از دیگر مؤسسان این بنیاد دانست./935/پ202/س
ارسال نظرات