۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۹۹۱۰۶
بنا به درخواست دولت بحرین؛

دبیرکل جنبش حق بحرین توسط مقامات لبنان ممنوع الخروج شد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جنبش حق بحرین به درخواست نظام بحرین به درخواست دولت بحرین، توسط مقامات قضایی لبنان ممنوع الخروج شد.
شيخ حسن مشيمع دبيركل جنبش حق بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن مشیمع از علمای شیعه و دبیرکل جنبش آزادی ها و دموکراسی (حق) بحرین که از رهبران ارشد مخالف نظام این کشور به شمار می آید و از روز سه شنبه، توسط دولت لبنان ممنوع الخروج شده است در گفت و گو با العالم گفت: بنده روز سه شنبه به درخواست دولت بحرین و به مدت چند ساعت، توسط مقامات امنیتی لبنان در فرودگاه بیروت بازداشت شدم و با گرفتن پاسپورتم اجازه خروج از لبنان از من گرفته شده است.

وی افزود: دولت بحرین که سال گذشته، به طور غیابی و به اتهام جعلی تاسیس یک سازمان تروریستی بنده را محاکمه کرد از پلیس اینترنت خواسته است تا مرا از ممنوع السفر کند و این امر هیچ ربطی به مقامات لبنانی ندارد.

حجت الاسلام مشیمع وجود حکم تعقیب توسط اینترپل را تکذیب کرد و اظهارداشت: حکم دادگاه بحرین یک حکم سیاسی بود و اینترپل حق اجرای آن را ندارد، مضاف بر اینکه بنده به صورت طبیعی از کشور خارج و در هنگام خروج از بحرین با هیچ مشکلی مواجه نشدم.

دبیرکل جنبش آزادی ها و دموکراسی تصریح کرد: این اقدام، ماهیت دولت بحرین را نشان داد و کذب بودن ادعاهای آنان مبنی بر مذاکره و گفت و گو را روشن ساخت. چگونه ممکن است با با نظامی که دروغ می گویند و ما را ممنوع السفر می کنند مذاکره کنیم.

وی تاکید کرد: با این وضعیت زمان مشخصی برای بازگشت بنده به بحرین وجود ندارد، ولی در صورت برگشت با مردم همراه شده و اگر ملت خواستار تغییر نظام باشد در کنار آنان خواهم ایستاد.

گفتنی است شیخ حسن مشیمع رهبر جنش آزادی ها و دموکراسی بحرین که از لندن به لبنان آمده بود تا عازم بحرین شود، روز سه شنبه، به بهانه تحت تعقیب بودن از سوی اینترپل، توسط نیروهای قضایی لبنان دستگیر شد و و تا اطلاع ثانوی اجازه خروج از این کشور را ندارد./980/گ
ارسال نظرات