۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۹۹۲۹۹
اقدامی جهت کاهش خشم ملت؛

دو مسجد شیعه در عربستان بازگشایی شدند

خبرگزاری رسا ـ دو مسجد شیعه در شهر خبر عربستان پس از سه سال توسط مقامات این کشور بازگشایی شدند.
مسجد
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات عربستان سعودی در پی گسترش قیام های مردمی در کشورهای عربی و همچنین دیدار جمعی از علمای شیعه عربستان با مسوولین عالیرتبه شرق این کشور، دو مسجد شیعیان در شهر خبر که از سال 2008 میلادی بسته شده بود را بازگشایی کردند.

بازگشایی این مساجد پس از دیدار جمعی از علمای شیعه با مسوولان شرق عربستان و پافشاری آنان بر لزوم از بین رفتن سیاسیت تبعیض علیه شیعیان صورت گرفت.

مقامات عربستان سعودی از سال 2008 میلادی به شدت شیعیان را تحت فشار قرار داده و علاوه بر بستن مساجد شیعیان در شهر خبر، جمع کثیری از فعالان شیعه را نیز بازداشت کرده و همه افرادی را که در برپایی نماز جماعت مشارکت داشته را نیز زندانی کردند.

شیعیان شهر خبر که تحت فشار شدید قرار گرفته بودند مجبور شدند تا نماز جماعت را در خیابان برپا کنند ولی پس از ممنوعیت برگزاری نماز جماعت در خیابان ها به خانه ها پناه برده و این مراسم عبادی را در منازل انجام می دادند ولی نیروهای امنیتی این کشور در چندین نوبت، صاحبان منازلی که نماز جماعت در آن مکان برگزار شد را بازداشت کردند.

دولت عربستان هفته گذشته نیز 9 تن از فعالان شیعه که از یکسال پیش و بدون محاکمه زندانی کرده بود را آزاد کرد.

کارشناسان بر این باورند که قیام ملت های عربی و سرنگونی نظام حسنی مبارک در مصر و زین العابدین بن علی، ترس و هراس را بر مقامات عربستان انداخته است و این دولت از سرایت قیام ملت های عربی به کشور عربستان به شدت واهمه دارد./980/گ
ارسال نظرات