۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۹۹۵۸۴
آیت الله شبستری:

نظام آموزشی حوزه باید با فناوری‌های نوین آموزشی همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خطاب به مدیران مدارس علمیه شمال غرب گفت: نظام آموزشی حوزه باید ضمن حفظ سنت های اصیل و مفید با مسائل روز و فناوری های نوین آموزشی نیز همراه شود.
آيت الله محسن مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع مدیران مدارس علمیه شمال غرب کشور اظهار داشت: مسؤولیت از دیدگاه اسلام امانتی نزد مسؤولان است که بایستی حداکثر تلاش خود را برای بهره مندی از این فرصت در جهت پیاده کردن احکام الهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیریت در مدارس علمیه با حساسیت های خاصی همراه است، گفت: مدیران مدارس علمیه در کنار توجه و اهمیت به مسائل آموزشی طلاب، بایستی نسبت به مباحث تربیتی و معنوی نیز حساس باشند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: خوشبختانه بحث تحول در حوزه های علمیه با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در طول سال های گذشته با نتایج مطلوبی همراه بوده است، نظام آموزشی حوزه باید ضمن حفظ سنت های اصیل و مفید با مسائل روز و فناوری های نوین آموزشی نیز همراه شود.

آیت الله شبستری با بیان اینکه مدیران حوزه توجه ویژه ای به نظم در تحصیل طلاب داشته باشند، گفت: اشتغال طلاب علوم دینی به اموری غیر از تحصیل موجب افت تحصیلی و عدم حصول نتیجه مورد انتظار خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری خطاب به مدیران مدارس علمیه استان های شمال غرب کشور گفت: به برکت نظام اسلامی، زمینه برای تبلیغ مبانی ارزشمند دینی فراهم شده، رسالت حوزه های علمیه در تربیت طلابی عالم و مهذب بیش از هر زمان دیگری حساس است که در این میان مدیران حوزه های علمیه نقشی خطیر بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر جذبه مدیران و متولیان حوزه تصریح کرد: تمامی حرکات و رفتارهای مدیران حوزه در آینده شخصیتی طلاب تاثیرگذار است، توجه به حالات روحی طلاب در دوران تحصیل از دیگر وظایف مدیران حوزه است.

همچنین حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه این استان و اهداف این گردهمایی پرداخت./935/پ202/ص
ارسال نظرات