۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۹۹۷۳۱
استاندار گیلان:

برنامه‌های دینی در کشور با رویکرد نرم‌افزاری دنبال شود

خبرگزاری رسا ـ استادنار گیلان با اشاره به این که امروز همه سرمایه گذاری و تلاش نظام سلطه در حوزه نرم افزاری است، گفت: برنامه های دینی و فرهنگی در کشور باید با رویکرد نرم‌افزاری دنبال شود.
استاندار گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت،  روح الله قهرمانی چابک، استاندار گیلان، روز گذشته در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد گیلان که در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد، مسجد را نماد سادگی در دین اسلام معرفی کرد و گفت: تنوع و تکثر در ساخت مکان های تجمع مردم جامعه نوعی افتراق و طبقه بندی را در بدنه اجتماع به وجود آورده است.

استاندار گیلان تاکید کرد: مساجد پذیرای همه اقشار با هر نوع تفکر و اندیشه ای در چارچوب دیانت هستند.

قهرمانی با اشاره به لزوم هزینه در حوزه نرم افرازی فرهنگی، اعلام کرد: ساخت و سازها و احداث مجتمع های فرهنگی باید جای خود را به تالیف کتاب های فاخر، تولید انیمیشن، فیلم نامه، نمایش و فیلم سینمایی با مضامین معنایی و ارزشی بدهد.

استاندار گیلان با بیان این که در گیلان بیش از دو هزار و 70 مسجد در حال بهره‌برداری است، یادآورشد: در جامعه ما از همه ظرفیت‌های مساجد استفاده نمی‌شود.

قهرمانی، نوآوری، پویایی و توجه به نیاز روز را از بایسته‌های مسجد امروز برشمرد و گفت: مسجد امروز که در تقابل با جریان اسلام‌ستیز غرب است باید از مسجد 200 سال پیش متفاوت باشد.

استاندار گیلان، سرعت فعالیت‌های فرهنگی در جامعه را ناکافی توصیف کرد و اظهار داشت: مخاطبان زیادی در جهان منتظر برنامه های فرهنگی و مسجد محور ایران اسلامی هستند.

وی با بیان این که 80 درصد اعتبارات فرهنگی باید در حوزه نرم‌افزاری هزینه شود، اعلام کرد: مساجد باید مجتمع فرهنگی باشند و همه امور فرهنگی جامعه در مساجد تدوین و برنامه‌ریزی شود.

قهرمانی، مهم‌ترین مشخصه کانون‌های مساجد را سادگی و بی‌تکلفی دانست و گفت: مساجد با فعالیت فراگروهی و فراجناحی خود مردم را جذب می‌کنند.

استاندار گیلان اظهار داشت: تمرکز فعالیت‌های متولیان فرهنگی در مساجد بر مسجد‌محور‌کردن فعالیت‌های فرهنگی برای تأثیر‌گذاری بیشتر در بدنه و فرهنگ عمومی جامعه باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات