۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۹۹۸۰۹
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی:

گسترش انفاق در جامعه با تلاش مبلغان دینی تحقق می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به نقش کلیدی روحانیت و مساجد در جهت دهی به جامعه گفت: گسترش انفاق در جامعه به همت مبلغان دینی تحقق می‌یابد.
عبدالله جلالي، مديركل كميته امداد امام خميني قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالله جلالی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم، امروز در هم اندیشی ائمه جماعت استان قم که با موضوع انفاق و یاری به مستمندان برگزار شد، گفت: 23 هزار خانوار زیر پوشش این کمیته هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد 7/4 درصد جمعیت قم را شامل می‌شود، ابراز داشت: سالانه بیش از یازده میلیار برای تأمین معیشت افراد زیر پوشش اختصاص می‌یابد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با بیان این‌که در جشن نیکوکاری سال گذشته 210 میلیون تومان از سوی مردم استان به محرومان کمک ارائه شد، افزود: مشارکت مردم در جشن نیکوکاری پشتوانه گسترده ای در جهت رفع نیازهای مستمندان جامعه ضروری است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 3هزار یتیم، 14هزار زن بی سرپرست خانوار، 750 خانوار زندانی، 900 دانشجو و 6500 دانش آموز تحت پوشش این کمیته هستند.

جلالی بیان داشت: امسال موفق شدیم 2/2 درصد از جمعیت زیر پوشش معادل چهار هزار و 500 نفر را از چرخه حمایتی خود خارج کند و با فراهم آوردن امکانات شغلی آنها را در تامین مایحتاج خود مستقل کند.

وی با اشاره به رشد 35 درصدی کمک‌های مردم قم ابراز داشت: این همت‌ها و این مشارکت به همت تبلیغات دینی مبلغان و روحانیون است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) قم با اشاره به نقش کلیدی و محوری روحانیت در جامعه اظهار داشت: مشارکت های عمومی مردم افزون بر برطرف کردن نیازهای مردم، سبب ترویج فرهنگ انفاق و همبستگی بیشتر اجتماعی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این‌که نقش روحانیت در ترویج فرهنگ انفاق یک نقش بدیهی و غیر‌قابل انکار است، اظهار داشت: محوریت مساجد نقش مهمی در برنامه‌های دینی داشته و دارد و بر همین اساس ترویج معروف مهم انفاق باید به همت روحانیت گسترش یابد./965/پ202/س
ارسال نظرات