۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۹۹۸۴۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ گشایش سه نمایشگاه فرهنگی و حرکت بزرگ‌ترین کاروان راهیان‌نور کشور از تبریز مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
 خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سه نمایشگاه فرهنگی وهنری تحت عناوین بازارچه خیریه عیدونه، نمایشگاه عکس بمباران هیروشیمای کردستان و نمایشگاه کتاب از سوی کانون های فرهنگی و هنری مدیریت امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه تبریز در این دانشگاه گشایش یافت.

بازارچه خیریه عیدونه با هدف تشویق دانشجویان و دانشگاهیان برای مشارکت در فعالیت‌های خیریه و کمک به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، ایجاد فضای شاد و اهدای کمک های فرهنگی به کودکان مبتلا به بیماری سرطان از سوی کانون دانشجویی آینه بر پا شده است.

در این نمایشگاه 13 غرفه از جمله معرفی کانون آینه، قرآن و خط ، کارت جعبه ساعت، غرفه آشپزی، مسابقه، فرفره، غرفه IT، عکاسی، غرفه شما، آینه قاب تخم مرغ، فال و کاریکاتور برای بازدید علاقمندان دایر شده است، افراد بازیده کننده هنگام خرید مبلغی را برای کمک به امور خیریه اهدا می کنند.

این نمایشگاه از 14 تا 18 اسفند ماه جاری از ساعت 10 صبح تا 16 بعد از ظهر در ساختمان آموزش قدیم برای بازدید علاقمندان دایر است.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه دیگری تحت عنوان نمایشگاه عکس هیروشیمای کردستان به مناسبت بزرگداشت شهدای بمباران شیمیایی حلبچه، سردشت، مریوان، دالاهو، نودشه و سایر مناطق کردستان توسط رژیم بعث صدام از سوی کانون زاگرس مدیریت امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه برپا شده است.

در این نمایشگاه بیش از 60 قطعه عکس و پوستر از بمباران شیمیایی مناطق مذکور برای بازدید علاقمندان عرضه شده است.

نمایشگاه عکس هیروشیمای کردستان از 14 تا 16 اسفند ماه جاری از ساعت 10 صبح الی 16 بعد از ظهر برای بازدید علاقمندان دایر است.

همچنین نمایشگاه دیگری نیز تحت عنوان 'نمایشگاه کتاب' از سوی کانون آذربایجان شناسی مدیریت امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه تبریز در نگارخانه شهید آوینی این دانشگاه گشایش یافته است.

در این نمایشگاه بیش از 600 عنوان کتاب در زمینه های مختلف از جمله اجتماعی، ادبی، رمان، هنر،کودک ، فلسفه و زبان شناسی برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از 14 اسفند ماه جاری به مدت یک هفته از ساعت 9 صبح الی 16 بعد از ظهر برای بازدید علاقمندان دایر است.

حرکت کاروان راهیان‌نور بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز

کاروان راهیان‌نور بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز به عنوان بزرگترین کاروان راهیان‌نور کشور 19 تا 26 اسفند ماه جاری عازم مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غربی کشور می‌شوند.

کاروان راهیان نور بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز 19 تا 26 اسفند ماه به مدت هشت روز با حضور 800 نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز در قالب 23 کاروان اعم دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه عازم مناطق جنوب و جنوب غربی می شوند.

لازم به ذکر است، این دانشجویان از مناطقی چون شرحانی، طلائیه، شلمچه، فکه و سایر مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس دیدن کرده، و از برنامه های فرهنگی، زیارتی چون زیارت مسجد مقدس جمکران و زیارت مرقد حضرت معصومه (س) بهره مند خواهند شد.

آذربایجان شرقی رتبه برتر کشور را کسب کرد

ادار‌ه‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برای دومین سال متوالی رتبه برتر و شایسته تقدیر ویژه در توسعه فرهنگ نماز کشور را کسب کرد.

این انتخاب با توجه به فعالیت‌های عمومی و اختصاصی انجام یافته در توسعه فرهنگ نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله برگزاری دوره آموزش نماز ویژه کارکنان، ‌اجرای برنامه شیوه دعوت فرزندان به نماز ویژه والدین،‌ برگزاری جشنواره عکس نماز و نیایش، برگزاری جشنواره فیلمنامه نویسی با موضوع نماز،‌ تجهیز کتابخانه‌های استان به کتب مربوط به نماز، حمایت از فیلمنامه‌های مربوط به نماز و تجهیز نمازخانه‌های ادارات ارشاد استان، حائز رتبه برتر و شایسته تقدیر ویژه شناخته شد و در نوزدهمین اجلاس سراسری نماز کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

انتخاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نوزدهمین اجلاس سراسری نماز به عنوان برتر و شایسته تقدیر در بین دستگاه‌های سراسر کشور، با حضور حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سلیمانی دبیر ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در بین هفت استانی که عنوان برتر و شایسته تقدیر را کسب نموده بودند،‌ به عنوان استان برتر مورد تقدیر قرار گرفت./935/د102/س
ارسال نظرات