۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۹۹۸۶۵
استفاده از ترفندهای مختلف جهت جلوگیری از قیام ملت؛

علمای عربستان برگزاری راهپیمایی و تحصن را حرام اعلام کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای بزرگ عربستان که از خشم ملت و سرنگونی رژیم وهابی آل سعود هراسان شده اند برگزاری راهپیمایی و تحصن علیه نظام را حرام اعلام کردند.
راهپيمايي ضد رژيم در عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، هیئت علمای بزرگ عربستان، روز گذشته در بیانیه ای، راهپیمایی و تجمعات اعتراض آمیز علیه دولت و درخواست اصلاح نظام را مغایر آموزه های اسلام و حرام اعلام کرد.

این هیئت که بالاترین مرجع دینی به شمار می آید و ریاست آن را مفتی عربستان به عهده دارد راهپیمایی، تحصن و صدور بیانیه را از شیوه های فتنه انگیزانه عنوان کرد.

علمای برجسته وهابی که به شدت از خشم ملت عربستان علیه ر‍ژیم آل سعود هراسان هستند اجرای اصلاحات را از وظایف دولت خوانده و با اشاره به سرکوب معترضان توسط نظام های مستبد عربی، به صورت غیر مستقیم، سرکوب راهپیمایی کنندگان را خواستار شدند.

شهروندان عربستانی که از استبداد و ظلم خاندان آل سعود به ستوه آمده اند 20 مارس (29) اسفند را در این کشور، روز خشم اعلام کرده اند و مقامات و علمای وهابی که جایگاه خود را در خطر می بینند از شیوه های مختلف جهت جلوگیری از برپایی راهپیمایی ها استفاده می کنند.

وزارت کشور عربستان نیز روز گذشته، برگزاری راهپیمایی و تحصن را مخالف شرع اعلام و بر برخورد قاطع با راهپیمایی کنندگان تاکید کرد.

در همین راستا، شیخ توفیق العامر خطیب جمعه هفوف عربستان که به دلیل درخواست اصلاح نظام سیاسی و تاسیس نظام سلطه مشروطه بازداشت شده بود روز با فشار علما و راهپیمایی شهروندان شیعه در شهرهای مختلف شرق این کشور آزاد شد./980/گ
ارسال نظرات