۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۹۹۹۷۷
امام جمعه دزفول:

منبر و رسانه اسلامی یک امانت الهی برای تبلیغ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول،منبر و رسانه اسلامی را امانت الهی دانست و اظهار داشت: از این امانات الهی باید در راه ترویج فرهنگ ناب تشیع استفاده کرد و جایگاه آنها حفظ شود.
منبر

حجت الاسلام محمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که منبر به عنوان یک رسانه اثرگذار در فرهنگ تشیع جایگاه ویژه ای دارد اظهار داشت: منبر از صدر اسلام تا به حال نقش مهم خود را به خوبی ایفا کرده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: منبر علاوه بر بهرمندی از علوم و هنرهای مختلف در اسلام به عنوان یک جایگاه مقدس که منسوب به پیامبراکرم(ص) از هنر خطابه، وعظ و نصیحت در نقش آفرینی خود بهره می برد و اهمیت پیام رسانی خود را مضاعف کرده است.

امام جمعه دزفول، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تبلیغ دین منحصر به منبر نیست و می توان از هر ابزار رسانه ای همچون صداو سیما، روزنامه و مجله ها و خبرگزاری و سایت های مختلف استفاده کرد که با توجه به این که هر رسانه مخاطب خاص خود را دارد باید تبلیغ اسلام در این رسانه ها هم متفاوت باشد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با اشاره به این که یکی از بهترین روش های تبلیغ دین اسلام و اشاعه فرهنگ تشیع منبر است ادامه داد: رسانه و منبر در تبلیغ دین اسلام در طول هم دیگر هستند و هیچ منافاتی با هم ندارند که در حقیقت منبر در اسلام یک رسانه عمومی به حساب می رود.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول، بیان داشت: منبر و رسانه اسلامی یک امانت الهی است که در دست صاحبانشان قرار می گیرند تا با رعایت موازین و حقوق خود این امانت الهی را به خوبی حفظ کنند و بتوانند پیام اسلام را به مردم دنیا برسانند.


امام جمعه دزفول، در بخش دیگری از سخنان خود خالی بودن از محتوا و مطالب منطقی، اکتفا کردن به مسائل سطحی، استفاده از روش های غیر اخلاقی برای پیام رسانی و عدم توجه به نیاز های مخاطبان را از کاستی های منبر و آفت های رسانه دانست.

وی نگاه جامعه به رسانه را عامل بیگانه دانستن یا ندانستن رسانه از دین خواند و افزود: زمانی که جامعه رسانه را به عنوان یک ابزار تبلیغی دین اسلام بشناسد، نگاه مردم به رسانه یک نگاه سالم و به دور از بیگانه بودن رسانه از دین خواهند دانست اما اگر این امر بر عکس شود نگاه مردم به رسانه هم یک نگاه ضد دینی می شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، در پایان سخنان خود، جامعه امروزی را دارای روحیه های مختلفی دانست و گفت: مسلمانان باید برای تبلیغ دین اسلام از روش های متفاوتی استفاده کنند که با توجه به این که رسانه یک ابزار ارتباطی در دنیا است می توان از آن برای تبلیغ اسلام استفاده کرد./945/ت302/ص
ارسال نظرات