۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۹۹۹۸۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

اماکن متبرکه بهترین ظرفیت برای تقویت باورهای دینی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به ظرفیت های بالای بقاع متبرکه برای تقویت باورهای دینی و معنوی درسطح جامعه اشاره کرد و گفت: انفاس قدسی امامزادگان در مناطق مختلف استان سبب رشد و گسترش ارزش های ناب اسلامی می شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در همایش توجیهی برنامه سال آینده امور بقاع متبرکه استان که درامامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد با اشاره به وجود هزار و262 امامزاده و بقاع متبرکه در استان، گفت: مازندران از نظر تعداد بقاع متبرکه در سطح کشور پس از استان فارس در رتبه دوم قرار گرفته است.

وی از امامزادگان به عنوان سفیران نور و هدایت نام برد و افزود: حضور امامزادگان در هر منطقه ای برکت را با خود به همراه دارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که نوادگان ائمه طهار(ع) مایه دلگرمی و افتخار ملت ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: حضور گسترده امامزادگان در مازندران نشان دهنده اعتقاد قلبی مردم این استان به ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام سهرابی همچنین به ظرفیت های بالای بقاع متبرکه برای تقویت باورهای دینی و معنوی درسطح جامعه اشاره کرد و گفت: انفاس قدسی امامزادگان در مناطق مختلف استان سبب رشد و گسترش ارزش های ناب اسلامی می شود.

وی با بیان این که بقاع متبرکه در هرمنطقه ای بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات فرهنگی را نیز کاهش خواهد داد، ادامه داد: همه ما باید از ظرفیت بالای این نعمت های الهی درجهت تعمیق ارزش های دینی در سطح جامعه بهره گیریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به درپیش بودن ایام تعطیلات عید نوروز از اماکن متبرکه به عنوان ظرفیتی دینی و فرهنگی برای جذب مسافر و توریسم یاد کرد و افزود: همه تلاش متولیان و خادمان بقاع متبرکه باید فراهم کردن حضور بیشتر زائران به این اماکن الهی باشد.

وی بیان داشت: 198 مساجد بین راهی در سطح مازندران وجود دارد که 72 مسجد در مسیر راه مسافران قرار گرفته است و بستری فراهم شد تا زائران بتوانند از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این اماکن استفاده کنند. 

حجت الاسلام سهرابی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران زمینه جذب مسافر به اماکن متبرکه را در دستور کار خود قرار داده است و در این راستا با آماده سازی 120 سوئیت و 700 زائر سرا در مجاورت بقاع امامزادگان پذیرای مسافران و گردشگران هستند. 

وی ارائه خدمات رسانی را از سوی خادمان بقاع امامزادگان مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام سال نو و ورود مسافران به استانی که نخستین مرکز شیعی در کشور بوده است لازم است به بهترین شکل پذیرایی و خدمات رسانی صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امسال بیشترین مسافران بومی استان و کشور در مجاورت امامزادگان بودند، گفت: بر اساس امکان سنجی، نیاز و استقبال مسافران تدابیری در برنامه‌ها تدوین شده ستاد تسهیلات سفر اندیشیده شد تا در کنار اماکن متبرکه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، معنوی و اقتصادی که موجب جذب گردشگر می‌شود، فراهم شود. 

حجت الاسلام سهرابی در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه را تبدیل اماکن متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی دانست و افزود: با رسیدن به این هدف بخشی از زمینه های جذب توریسم مذهبی را فراهم خواهیم کرد.

وی با بیان این که صد امامزاده مازندران دارای شجره نامه هستند، ادامه داد: پژوهش و بررسی جهت شناسایی شجره نامه همه بقاع متبرکه استان در حال انجام است.

حجت الاسلام سهرابی خاطر نشان کرد: ساخت و ساز بقاع و اماکن متبرکه از اولویت های این اداره کل استکه تا به حال اعتبارات قابل توجهی به این اماکن اختصاص یافته و نگاه ما تبدیل کردن این اماکن به قطب های فرهنگی است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در اولویت قرار دارد./950/پ202/ص

ارسال نظرات