۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۵۰۸۹۲
کارشناس فضای مجازی:

مسئولین با نگاه اقتصادی لایو اینستاگرام را گسترش دادند

مسئولین با نگاه اقتصادی لایو اینستاگرام را گسترش دادند
مومن نسب گفت: برخورد مسئولین وزارت ارتباطات و اپراتورها نشان از این دارد که هیچ علاقه‌ای به اعمال مدیریت همچون مسدود، محدود یا حتی گران کردن آن ندارند.

روح الله مومن نسب کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تاثیر فضای مجازی در دوران بیماری کرونا گفت: متاسفانه در زمان این بیماری موضوع مصرف روزانه فضای مجازی مورد بحث قرار نگرفت، یعنی یک استاندارد و نظمی بر آن اعمال نشد که بگویند اگر کسی طبق این استاندارد رفتار نکرد، نرمال محسوب نمی‌شود.

وی افزود: اگر دقت کرده باشید، اپراتورهای کشور در فروش بیشتر اینترنت رقابت می‌کنند و حتی اینترنت شبانه رایگان یا خیلی ارزان به مردم ارائه می‌دهند. برای همین است که به هیچ بخش فرهنگی‌ ما نمی‌تواند کمک کند.

کارشناس فضای مجازی درباره پدیده لایو اینستاگرام عنوان کرد: در بسیاری از مواقع پخش زنده ضرورتی ندارد، به خصوص در اینستاگرام که شاید بیش از 80 درصد از آن استفاده غیرمفید می‌شود، مثلا فردی در جلوی هفتصد هزار نفر کارهای غیر اخلاقی انجام می‌دهد و یک عده هم زیر آن کامنت‌ می‌نویسند. متاسفانه باید گفت این فضا به هیچ عنوان مناسب یک انسان نیست؛ چه برسد به نوجوان، در حالی که خیلی از کسانی که لایو‌ها را دنبال می‌کنند، از دهه هشتادی‌های کشور هستند.

وی ادامه داد: پخش زنده اینستاگرام را می‌توان محدود یا مسدود کرد، منتها مسئولین کشور به خصوص وزارت ارتباطات و اپراتورها علاقه‌ای به مسدود، محدود یا حتی گران کردن آن ندارند، چون ممکن است که مشتریان خود را از دست بدهند و درآمد بسیار سنگین‌شان از این نرم‌افزارها از بین برود، بنابراین مسئولین با نگاه اقتصادی به لایوهای اینستاگرام آن را توسعه دادند.

مومن نسب در پایان درباره مدیریت فضای اینستاگرام توضیح داد: اگر نرم‌افزارهای خارجی می‌خواهند در کشور کار کنند، باید طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته باشند و همچنین نمایندگی رسمی در داخل کشور تاسیس کنند و سرور آن را هم به داخل کشور بیاورند، در غیر این صورت اجازه فعالیت نداشته و باید به سرعت برطرف کنند که متاسفانه در داخل کشور چنین چیزی نیست. /882/ 302/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۱
واقعا لایو اینستا فاجعه است و نمی دونم چرا مسیولین نظارت ندارند و برخودی انجام نمی دهند؟!!
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
فکر نمیکنم چیزی غیر از پول باشه که اینطوری مسئولین رو بی اهمیت و بی دغدغه کرده است
1
0