۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۶۷۶۰۰۴
فرهنگ و جهش تولید (۲۶)؛

خلا فرهنگی عامل انحطاط تولیدات

خلا فرهنگی عامل انحطاط تولیدات
حجت الاسلام رستمیان گفت: فرهنگ کار باعث و بانی جهش تولید است ولی فرهنگ کار و تولید، نهادینه نشده است و مردم و جامعه رغبت به کار و تولید در این راستا را، ندارند.

حجت الاسلام محمد علی رستمیان عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و استاد حوزه و دانشگاه به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع تحقق جهش تولید از دیدگاه فرهنگی، گفت: مقام معظم رهبری سال ۹۹ را، سال جهش تولید معرفی کردند و برای تسهیل در امور تولیدی، نیاز به زیرساخت های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارد و بستر فرهنگ، از ابعاد دیگر خارج نیست.

وی افزود: از آنجایی که فرهنگ کار باعث و بانی جهش تولید است ولی فرهنگ کار و تولید در کشور، نهادینه نشده است و مردم و جامعه رغبت به کار و تولید در این راستا را ندارند.

حجت الاسلام رستمیان بیان کرد: کشور ژاپن بعد از اتمام جنگ جهانی دوم، متحمل خسارات جبران ناپذیری شد، اما مردم آن کشور با روزانه ۱۸ ساعت کار و تلاش و همت، خسارات وارد آمده را جبران کردند و الان جزو بهترین کشورهای دنیا قرار دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به کم کاری های موجود در جامعه، کشور ما فاصله زیادی با ایران ایده آل دارد، که اگر طبق دستورات دینی و اسلامی، پیشروی کنیم، کم و کاستی های جامعه جبران می شود و به یکی از بهترین کشورهای جهان، تبدیل خواهیم شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با ارائه راهکار بیان کرد: باید از نخبگان، در جهت مصالح کشور بهره بگیریم و مانع مهاجرت آنها به کشورهای اجنبی شویم تا به خودکفایی برسیم، زیرا جوان اگر در معیشت خود دچار نگرانی و خطر نشود، می تواند تمام ذهن و فکر خود را در جهت آبادی کشور، به کار بگیرد و روحانیون مبلغ باید وظیفه پر کردن خلا فرهنگی را، به دوش بگیرند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
برای قایق های بی حرکت، موج ها تصمیم می گیرند...
0
0